Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Med stor osäkerhet så hävdar jag följande 🙂
Vid inmatning så är det sträckan från DistanceMeters som används. Metoden för hur sträckan beräknas fram i klockan skiljer sig från den sammalagda sträckan mellan punkterna i rundan.
När man redigerar en runda

Det är det vi kallar för subliminala reklambudskap. Tydligen har Månkarbo lyckats ta sig in i GPS-klockorna. Jag är imponerad!

Fast, var det inte för ett tag sedan problem med att det blev spikes i kurvorna här på FB. Altså där användare hade laddat upp filer från garmin. Jag misstänker att förändringen i sträcka kan bero på att FB medvetet raderar bort felaktiga punkter och då ä

Det kan vara så Evely! Olle borde lägga sig i den här debatten då han skrattat färdigt åt alla våra teorier 🙂

Det är ingen kampanj utan ett faktum.

Christer, en Garmin 305 som jag har laddar upp via USB (inte ANT). Hittar inga enskilda tcx-filer heller, inga tcx-filer alls faktiskt.

Däremot stämmer Funbeats avstånd nästan aldrig jämfört med TrainingCenter, så jag plockar bort rundan och lägger in di

Ett litet tips i sammanhanget är att när det blir märkbara skillnader mellan Garmin och Sporttracks/Funbeat så är det en indikation på att mätningen är dålig. Vad som är sanningen kan man tvista om men sannolikt är ingen rätt. Är skillnaden däremot liten

Jag springer ungefär samma rundor, och med klockan får jag ungefär samma distanser på ett ungefär (med ytterst liten variation, och då för det mesta inget jag inte skulle kunna skylla kurvtagningen för), så då fortsätter jag lite till TC så mycket man nu

Håller med dig Christer. Rundans sträcka och tid finns i TCX-filen. Man bör ju inte ändra tid, start och slutpunkterna åtminstonde. Tackar för alla kommentarer. Olle har du något svar på detta???