Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInlinesträning med stavar?
You need to log in to create posts and topics.

Inlines med stavar är riktigt kul träning! Jag kör bara stakning utan att använda benen. Det går dessutom att åka överallt i och med att det funkar att bromsa vilket kan vara lite svårt på rullskidor. Lite snöigt nu bara.

Jo det är just det, kul alltså.
Dock vet jag att man får ta det lite lugnt på premiären, 4 x 90 mm hjul rullar på i WARPSPEED första gången.
Man längtar ju efter fart nu när det snart våras av gammal hävd som knutte.

Kikade också på ett par Skikes, men saker man spänner fast med kardborreband gör mig alltid skeptisk. Känns som Nordic trainer borde vara mer stabila också, vilket känns som en bonus med mina j-a vrister...

MEN vilka stavar ska man ha?!

Löpning med stavar är riktigt bra tycker jag.

Det finns särskilda stavar för inlines. Jag har ett par swix ct5 inline racing aluminium, köpte dem för ca 3 år sen. De har såna gummipluppar man kan sätta på och ta av när man stakar på asfalt.

tack!

700 pesetas+
Vad är det som skiljer ut dem från andra stavar? Annan ändplugg bara, eller mer?
Säljs av?

Jag har varit inne lite på teleskopstavar av aluminium av praktiska skäl men funderar samtidigt på om inte kolfiber är mer humant mot kroppen just med

Inlines stavar är mer stryktåliga eftersom man stakar på asfalt som stavar till rullskidor antar jag, spetsen likaså. Man kan byta ut spetsen om den går sönder eller blir utsliten, men jag har inte behövt det. Kolfiber kanske är bättre och mer skonsamt, m

Har för mig att jag köpte på intersport.