Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInlinesträning med stavar?
You need to log in to create posts and topics.

Just ja, åkte 48 km om dagen (till jobbet och tillbaka hem) under 2.5 månad med dom.

La själv av med stavarna då snitthastigheten var runt 20 km/h vilket den blev inom bara några få månader. För dig kanske några dagar/veckor??? Farter däröver ger det inget mer fart men väl ont i axlarna m.m.

Men som du själv skriver Manne så kan man ha r

*Petar i backen*

-Men jag skulle ju bara...

🙂

Skitskoj att köra med stavar, gör det mycket som variation till löpning eller innan snön kommer eftersom jag inte kör rullskidor. Går jättebra att bara stå o staka och sen skejta om det kommer jobbiga backar. Men kommer snabbt fram och lägger lätt ett par

Ett par vettiga stavar för längdskidor kostar från 700 och uppåt, plus att du då ska byta trugorna till rullholkar.
Köper du teleskopstavar tror jag att du får problem med att de är för mjuka i materialet. Vet inte hur handledsgreppen är på teleskopstava

Var skulle tråden annars ligga?!

jag får väl roa mig med att gå in på Stadium & Intersport & Teamsportia & se va de har att erbjuda, men det måste var grymt långa stavar?

man blir ju så himla lång på inlines....

Ja det är ju åxå en bra fråga?

+15 cm kanske mot vad man skulle haft på skidor?

En tumregel är 30 cm kortare än din längd har jag för mig. Men det är individuellt hur långa stavar man har och trivs med. Jag blir bara 8-9 cm längre på mina inlines och mina stavar är 150 cm. Tycker dock att dom funkar fint att springa med också även om

Att åka inlines med stavar är den ultimata träningen. Hela kroppen tränas och man får en fantastisk kondition och det är jäkligt roligt också.

När man ska köpa stavar så ska de gå upp till hakan på en och det ska vara med metallspets på. Har man gummi lä

Jag kör med rullskidor (klassisk stil). Beror på att jag tycker om skidåkning och även vill ha helkroppsträning. Du kan välja hjul för det motstånd du vill ha + att rullskidor tar sig fram på lite mer "grova" underlag.

Misstänker också att inlines är för