Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInnebandy motsvarar fartlek?
You need to log in to create posts and topics.

Jag följer Szalkais marathonträningsprogram hyfsat. Nu har jag börjat spela innebandy 1-2 gånger i veckan. Då undrar jag vilken typ av pass det kan tänkas motsvara så att jag vet vilka pass jag ska ta bort från programmet. Jag har kört innebandy 1 gång nu

Hej!
Jag har precis samma fråga. Tränar också innebandy minst en gång i veckan. Blir rätt mycket snabba rusher och man är rätt trött efter ett pass. Dock tror jag inte det motsvarar ex 7 km. Max 3-4 lr nåt sånt?

Skall ni ersätta pass är mina 5 cent att man ersätter distanspass. Typ innebandy 1h = distans 1h. Detta trots att man inte alls springer så långt under en innebandyträning än motsvarande tid "löpande". Dock är poängen med distanspass (enligt mig) att stär

Spelar en gång veckan innebany.Och när började har fått mina tider bättre 200m-5000m. känner att orkar bättre och att är starkare annars också.

Jag loggar mitt veckovisa innebandy- och basketpass som löpning - intervall.

Mitt antagande bygger på att pulsens variationer i under själva innebandypasset avgör vad man skall jämföra med.

Om pulsens amplitud varit liten är det jämförbart med en löppas

Peter: Varför inte logga det som innebandy eftersom det är ju det det är?

Tack för svaren! Peter, vi verkade tänka liknande med att utgå från pulsvariationen. Jag tycker att det blir mer fartlek än intervall eftersom det inte är lika långa belastningar, men det är ju en mindre skillnad.
Kalle, jag förstår ditt resonemang om kv

Henrik, du har minsann en poäng. Jag har inte tänkt så mycket på löpintervallets längd helt enkelt.

Lars: frågor med negationer är ju ett försök att sälja in sin eget sätt att tänka, snarare än att sätta sig in i hur andra människor tänker.
Mitt val av r

sen är ju inte frågan vad Innebandy-träningen skall "loggas" som utan vilket träningspass det skall ersätta. 🙂

/Gojan

Johan: just det!

Om någon vill kolla på min puls för senaste passet så finns det här http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=7218719&ShowChart=yes. Dipparna i puls är när vi byter lag (först till 5 mål, sen byter vi). Mina pulszoner är: lågpu