Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInnebandy motsvarar fartlek?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker att risken för att vricka fötterna är för stor i innebandy - har en gång förstört en hel löparsäsong på det sättet. Sen dess spelar jag inte innebandy!

Ett syfte med löpintervaller är att få en bättre teknik som man "tvingas" till när man måste springa fort. Tveksamt vid innebandy

Att det skulle ersätta ett långpass låter ungefär lika vettigt som att regga en bilresa till Stockholm - "det är ju också lå

Ett syfte med löpintervaller är att få en bättre teknik som man "tvingas" till när man måste springa fort. Tveksamt vid innebandy

Att det skulle ersätta ett långpass låter ungefär lika vettigt som att regga en bilresa till Stockholm - "det är ju också lå

Jag spelar innebandy 1h i veckan på liten plan. Blir rejält trött efteråt - ganska högt tempo. Jag reggar det som innebandy, men ser det som ett fartleks-pass. Jag VILL tro att jag har nytta av innebandytimmarna för att bli snabbare på Göteborgsvarvet sen

Kör innebandyn utöver din löpning och regga det som innebandy och/eller spring fram och tillbaka till hallen så får du lite km (tillsammans med innebandyn) om du inte har tid med två pass om dagen. Det skulle jag iaf ha gjort.

Alltså. Bara för att man vill spela innebandy någon gång i veckan betyder inte det att man inte kan ha ett stort intresse för löpningen. Snarare tvärtom. När jag tränar bandy blir jag bara mer sugen på att löpträna.

Men det kan vara svårt att klämma in

Problemet som jag ser det är att det inte motsvarar något av löppassen eftersom det är innebandyträning och inte löpträning. Det är löpning men inte löpträning eftersom du varken tränar för att springa längre, snabbare el med bättre teknik (tror jag fick

Vilka roliga inlägg ni gör om vad som är löpträning eller inte löpträning.

När benen rör sig på ett sätt som kan liknas vid löpning projiceras impulserna till de delar av hjärnan som administrerar kroppsrörelser. Den har ju ingen aning om vilka avsikter

Visst är det en sorts löpträning. Men jag tror att ett specifikt löpträningspass
är mycket mer givande än ett innebandypass. I innebandy står du ju still en hel del(Iofs beroende på hur stor plan är och hur många man är på plan) och det blir ju inte så l

Peter, är det inte lite konstigt att Mustafa inte spelar innebandy en gång i veckan och basket två gånger som omväxling? Nu kör han ju 10 pass löpning - det verkar ju himla tråkigt. Om det nu ger lika bra resultat för löpningen som ren löpträning, menar j