Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninginov8
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang tre mil i tunn blötmodd på asfalt i vintras i en skruvdubbad 212:a. Tycker den skon funkar förvånansvärt bra på asfalt. (Nä nu skarvade jag allt lite, väggade efter 26 och promenad-joggade de sista 4 hem;))

Berodde antagligen på skorna! 🙂

Det finns dom som tycker LL är terränglöpning. Det är dock bara lite ojämn stig. Jag ser mig tvungen 😉 att hålla med herr Homann. I terräng ska skorna sitta tight. annars kan man vricka foten eller åtm. tappa balansen!

Besökte en butik i London relativt nyligen, målet var att prova ut ett par 212:or. Lämnade butiken med ett par Roclite 295, framför allt på grund av mer dämpning samt en läst som passade mig bättre (mer utrymme i tåpartiet). Har nu testat på lite längre

Kan rekommendera just F-Lite som allround-sko. Lätt som tusan, minimalt med dämpning och drop (som Klas säger nästan racing flats) och en sula som lämpar sej för både asfalt, grus och skog.

@Klas: Lite sent svar, har inte och läst på ett tag.

Jag köpte först Inov-8 270 Mudclaw, eftersom den satt på som en "normal" väglöpningssko brukar göra. Detta fungerar dock mindre bra för orientering, eftersom man springer mycket på skrå. Foten glider o

Jag hade 270:n först, att byta till den från vanliga OL-skor var en ren fröjd. Den springer jag OL i numera. Köpte 280 i vintras för att det var så isigt. Tycker inte det känns någon större skillnad i hur de sitter på foten faktiskt. Mina 280 är ett halvt

Har skaffat mig ett par Inov8 F-lite 230 (beställda från startfitness.co.uk). Jag har sprungit ett intervallpass och en terrängtävling i dem och så här långt tycker jag att de är kanon. Väldigt lätta, men kanske lite för "snabba" för mig då jag inte har t

Jag är väldigt sugen på ett par F-lite 195 som komplement till mina vff Bikila. Körde hela vintern i ett par X-talon 190 och älskade dem.

Någon som vet om det går att prova ett par F-lite 195 någonstans i Stockholm?

Köpte Mudroc 280, för några veckor sedan. Har kört dem senaste två veckorna nu i terräng, lera, grusbana. Hur nöjd som helst. Jag är rätt mycket nybörjare med dels "odämpat", dels terränglöpning. Men detta har verkligen varit en kick.

Jag gick ner en sto