Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInspirerande löparlitteratur
You need to log in to create posts and topics.

Sisu idrottsböcker har även de i några fall billigare priser, som Malin Ewerlöfs bok, 179 kr. Dock inte gratis frakt tror jag.

@Magnus Spång: Imponerande sammanställning! Tack.

Min erfarenhet av just AdLibris och Bokus är att ofta är AdLibris något billigare men vissa titlar har Bokus i vissa fall lyckats hålla avsevärt lägre pris på än AdLibris. Är man prismedveten lönar det si

Adlibris är min hovleverantör på litteratur. Ingen bokhandlare har så sammantaget bra priser, service och leveransvillkor. Ibland är någon annan sajt typ bokus några kronor billigare men den tid det tar mig där har jag förlorat kronorna för länge sedan!

@Stina: Har i stort samma erfarenhet som du. Har dock råkat ut för att enstaka titlar har varit drygt 100 kr billigare på Bokus (har inget med löpning att göra men kan berättat att det var Anwar El Sadats "In search of Identity"

På böcker i den prisklassen skulle jag nog leta lite mer men mina böcker kostar oftast mellan 50-150 kr och då blir inte skillnaden så stor!

Ni har glömt Born to Run - Christopher McDougall. Löparskrönor och sanningar om vartannat. http://www.amazon.co.uk/Born-Run-ultra-runners-Ultra-running-Super-athlete/dp/1861978235

Inget boktips, men...
Den här kan inspirera till vad som helst:

BILD:kulturkonsument.files.wordpress.com/2009/08/born-to-run.jpg

Som ett stort fan av Bruce blev jag oerhört inspirerad när det spelades Born to run när jag stod på startlinjen av 4:e etappen på Marathon des Sables 2006. Fast när alla jäkla enorma sanddyner skulle passeras hade nog Run to hills funkat bättre...

Löpning av James F. Fixx gav mig mycket inspiration på 80-talet men den håller nog än.

James F Fixx rockar fortfarande, men det gör även

Tom McNab - Flanagans Lopp
Richard Askwith - Feet in the Clouds: A Tale of Fell-Running and Obsession