Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 13:24(1) "imponerar" - man kan inte ställa sig på en grundutbildning och slänga käft på basis av den. Det är Sun Tzu tror jag - know your opponent.
(2) "återigen" - syftar på "lär mig gärna nåt" i mitt föregående inlägg.Så - återigen - lär mig gärna nåt om h
(1) "imponerar" - man kan inte ställa sig på en grundutbildning och slänga käft på basis av den. Det är Sun Tzu tror jag - know your opponent.
(2) "återigen" - syftar på "lär mig gärna nåt" i mitt föregående inlägg.
Så - återigen - lär mig gärna nåt om h
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 13:25@Susanne: Jag undrade en hel del över borgskalan också, och tycker väl fortfarande att det är ett synnerligen trubbigt redskap att skatta intensiteten med men det är bättre än inget.
Jag utgår dock från en generell skattning av hur hela passet sammantag
@Susanne: Jag undrade en hel del över borgskalan också, och tycker väl fortfarande att det är ett synnerligen trubbigt redskap att skatta intensiteten med men det är bättre än inget.
Jag utgår dock från en generell skattning av hur hela passet sammantag
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 13:34Det här ju humor på hög nivå. Diskussionen mellan Jessie och Anders alltså, inte den angående intensitet. 😀
Det här ju humor på hög nivå. Diskussionen mellan Jessie och Anders alltså, inte den angående intensitet. 😀
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 13:53Just så Annica! Jag tror jag tänker börja skriva att jag springer fortare än jag gör med, för det BORDE jag ju kunna göra vid det här laget, eller hur?
Anders: Ah! Äntligen ett ämne jag KAN lära dig nåt om - att skriva. När vill du inleda din kurs? (t+)
Just så Annica! Jag tror jag tänker börja skriva att jag springer fortare än jag gör med, för det BORDE jag ju kunna göra vid det här laget, eller hur?
Anders: Ah! Äntligen ett ämne jag KAN lära dig nåt om - att skriva. När vill du inleda din kurs? (t+)
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 14:55Borgskalan är nog tänkt att vara en rent subjektiv mått.
Suuntos träningseffektmått (TE) är mera objektivt än självskattningen när det gäller intensiteten. Jag har under hösten fösökt att "mappa" TE mått från pulsmätare till Borgskalan och inte tyckt a
Borgskalan är nog tänkt att vara en rent subjektiv mått.
Suuntos träningseffektmått (TE) är mera objektivt än självskattningen när det gäller intensiteten. Jag har under hösten fösökt att "mappa" TE mått från pulsmätare till Borgskalan och inte tyckt a
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 18:59Jag tycker den är skum, när är ngt "ansträngande" på riktigt? Dessutom är träning lite som att föda barn, en kvart efter har jag glömt om jag ville dö under delar av passet, och särskilt efter nedvarvning, äta, stretcha och duscha.
Jag tycker den är skum, när är ngt "ansträngande" på riktigt? Dessutom är träning lite som att föda barn, en kvart efter har jag glömt om jag ville dö under delar av passet, och särskilt efter nedvarvning, äta, stretcha och duscha.
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 19:04För mig är Borgskalan så tätt förknippad med konditionstest, där jag /testpersonen blir tröttare succesivt. Tyckte därför det var svårt att mäta ett pass som känns olika under olika faser. Men jag har bestämt mig för att göra en samlad bedömning, hur _hel
För mig är Borgskalan så tätt förknippad med konditionstest, där jag /testpersonen blir tröttare succesivt. Tyckte därför det var svårt att mäta ett pass som känns olika under olika faser. Men jag har bestämt mig för att göra en samlad bedömning, hur _hel
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 19:35Bra rutet!
Bra rutet!
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 20:22Jessie hade hur som helst --> . <-- -en och det var det som var roligt.
Jessie hade hur som helst --> . <-- -en och det var det som var roligt.
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 22:41Jo Andreas - det var synnerligen roligt. Tyvärr inte på det sätt du tror. Snarare därför att personen i fråga erbjuder skrivkurser till de som författat såväl monografier som bidrag i skriftserier. /Out
Jo Andreas - det var synnerligen roligt. Tyvärr inte på det sätt du tror. Snarare därför att personen i fråga erbjuder skrivkurser till de som författat såväl monografier som bidrag i skriftserier. /Out