Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sedan finns det liggvila också, det gillar jag!

Att ligga på styret eller? 🙂

Eller dagarna är intervaller och nätterna vilor
Ja när man ser dagen som ett tröskelpass är man nära väggen (eller på fel sida vägen), men bara man har "Blinkande lyktor" (på dvd) så är kvällen räddad.

Bruden har det bra

Jag tillåter mig en dum fråga till: Innebär inte ståvila att man blir stel som en pinne till nästa intervall med skaderisker som följd? Eller är det jag som är feg/tänker fel?

Du låter ju musklerna hämta sig lite och pulsen får komma ner till en lägre nivå. Ståvilan är ju bara någon minut. På den korta tiden hinner du inte bli kall i muskeln. Om ståvilan blir 5 minuter är det inte lika bra förstås 😉

Jag brukar iofs oftast köra jogg- eller gåvila, men det handlar lite om vilken intensitet/fart man kör.

Om man kör 400-hundringar i hårt tempo så vill man inte jogga eller gå en minut utan bara stå och pusta och få ner sin puls.
Kör man däremot tröskel

Tack både Daniel & Anders

Ni är båda snabba att svara och dessutom kunniga & hjälpsamma! STORT TACK! Det blir så mycket roligare att ge sig ut när man har något konkret att testa och vet att man är på rätt väg. Även om stegen är små känner jag att det än

Anders: Det gäller att hitta en så pass lätt brud så man orkar bära henne över tröskeln utan bråk eller ryggskott. Det är det som kallas tröskelträning!

Där har man inte hamnat ännu utan man kör mest rodelträning!