Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntressant artikel om löpning
You need to log in to create posts and topics.

Klas: Varför är du förvånad över detta?

"Så kan någon förklara för mig vad detta att börja diskutera ett steg som väl ingen vettig människa försöker sig på skulle få folk att springa bättre"

K-G, jag började springa för dryga halvannat år sedan. Hade då inte sprungit på 25 år (försökte efter l

Ja, det finns det, Klas. Att det saknas kunskap om löpteknikens betydelse för skador betyder inte att det är OK att hitta på eget.

Lika lite som det är OK för "läkemedelsföretag" att sprida erfarenheter om tex bantningspiler eller amerikanska blåbär.

Det finns väldigt mycket kunskap som är tillräckligt väl grundad för att vara användbar men ändå inte vetenskapligt fastlagd. Det finns också vetenskaplig grund för att beskriva de orsakssamband som kan förklara hur dålig löpteknik kan leda till överbelas

Ola.
Du måste haft världens otur.
Jag höll "bara" upp 12 år men jag fick otroligt mycket bra hjälp.

Om du är ny så kanske jag får utan att mina belackare blir vansinniga igen tala om att jag var 400-meterslöpare så snacka om långt steg.

Marathonlöpar

Klas.
Håller med om Bo Engwall. Mitt tillägg "surgubbe" fattade nog de flesta.
Han har ju passerat de 30. ++

Det finns massor av litteratur - håller med Klas, men hur sovra.

Varför inte börja med att lista de program som genom åren varit mest populär

I avsaknad av entydig forskning kan andras erfarenheter vara avgörande. Inte allas för alla men vissas för vissa. Gott så.

K-G, jag förstår inte riktigt - på vilket sätt hade jag "otur"?

När jag började springa igen började jag på ett sätt som jag är övertygad om många av oss motionärer gör - ensam och för mig själv. Det fanns överhuvudtaget inte i min sinnevärld att springa

Ola.
Ditt första inlägg var väl inte så positivt skrivet.
IF Kville.
På 60-talet tränade jag med Solvingarna. Också Göteborg. Fick massor av hjälp.
På 80-talet blev det TSK, TV-88. Massor av hjälp.

PS. Jag var f.d. 400-meterslöpare så snacka om lång

Det var inte meningen (med mitt första inlägg) att låta negativ - jag försökte mera förmedla en faktiskt situation över hur min löpning hade startat. Och som du märkte, triggade jag igång på din kommentar om "diskutera ett steg som väl ingen vettig männis