Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 21:48Jag fick mycket problem med benen när jag försökte springa asfalt för några år sedan. Så jag bestämde mig för att köra i skogen, och därmed basta.
Sedan fick jag höra talas om att man kunde förändra löpsteget, och i samma veva anmälde jag mig till Liding
Jag fick mycket problem med benen när jag försökte springa asfalt för några år sedan. Så jag bestämde mig för att köra i skogen, och därmed basta.
Sedan fick jag höra talas om att man kunde förändra löpsteget, och i samma veva anmälde jag mig till Liding
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 08:03Jag vidhåller vad Peter Lembke sa till mej en gång att "Asfalt är mjukt underlag för långdistanslöpare". Mycket beroende på att långdistanslöpare kanske inte springer så himla fort 🙂
Långa asfaltsträckor sliter på psyket men knappast på kroppen.
Jag vidhåller vad Peter Lembke sa till mej en gång att "Asfalt är mjukt underlag för långdistanslöpare". Mycket beroende på att långdistanslöpare kanske inte springer så himla fort 🙂
Långa asfaltsträckor sliter på psyket men knappast på kroppen.
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 08:12Jag hade också svåra problem med asfalt tills jag insåg att jag borde öka stegfrekvensen och springa mer avslappnat. En nackdel med mjukt underlag är att det uppmuntrar till långa kliv, precis som dämpande skor gör. (Men jag tror också det är bra att spri
Jag hade också svåra problem med asfalt tills jag insåg att jag borde öka stegfrekvensen och springa mer avslappnat. En nackdel med mjukt underlag är att det uppmuntrar till långa kliv, precis som dämpande skor gör. (Men jag tror också det är bra att spri
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 20:35Asfalt är ett trivsamt underlag. Snabbt, lättsprunget, jämnt och fint.
Den första upplevelsen, när jag växlade över till asfalt, var att det gick så himla lätt att springa fort. Loggar man sin träning och har lite tävligslyte, så blir det lätt att man bör
Asfalt är ett trivsamt underlag. Snabbt, lättsprunget, jämnt och fint.
Den första upplevelsen, när jag växlade över till asfalt, var att det gick så himla lätt att springa fort. Loggar man sin träning och har lite tävligslyte, så blir det lätt att man bör