Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIpod Shuffle tål inte svett
You need to log in to create posts and topics.

Jag har faktiskt aldrig sprungit med musik tidigare, så detta är den första mp3-spelaren jag provar (fick den i födelsedagspresent).

Aha, då måste du testa den där hörluren jag pratar om. Den passar inte mina öron (eller huvudform, eller vad det är) men jag vet andra som är helt lyriska. Och förstå hur smidigt det är. Hörlur+Ipod. No more. Inga sladdar, ingenting.

@Ulrika
Ingen länk till var man kan köpa dom?

Den nya enheten som jag fick klarade av ett 54 minuters pass och ett 148 minuters pass inomhus på löpband. Men när jag under tredje passet körde ett 51 minuters pass utomhus i helt torrt väder, -1 °C, optimala förhållanden, så la den av... Samma beteende

Jag har haft samma mp3-spelare i flera år (Creative Muvo TX). Köpte den för att det följde med ett kardborrearmband som man kan ha den i medan man springer. Det funkade fint, tills jag nyligen fick den briljanta (ironi) idén att stoppa mp3-spelaren innanf

Ja, låter vettigt. Problemet med Ipod Shuffle är att det inte går att välja andra lurar som tål fukt. Allt styrs från lurarna så de är en integrerad del av spelaren.

Den äldre varianten (som inte styrs via reglage på lurarna) går fortfarande att få tag på. Jag valde den för att kunna ha mina vatten- och svettåliga lurar.

Efter att ha fått utbytt både spelare och hörlurar till helt nya tvingas jag nu ändå konstatera att Ipod Shuffle tyvärr inte håller måttet...

Jag körde ett pass på ca 2.5 timmar i helgen och spelaren höll i knappt 2 timmar, men sedan freakade den ur. Den

Jag har inte förstått vad ni pratat om, förrän nu. Idag började min Shuffle freak och bete sig på exakt samma sätt. Dvs, låttitlar rapades upp och kontrollen slutade funka.

Tråkigt att höra...men samtidigt tyvärr inte förvånande. Jag har som sagt sett exakt samma problem på 2 helt olika enheter nu.