Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 15:54Jag sitter och kollar på kartorna för cykling och löpning (Kalmar IM distansen).
Det skulle vara rätt kul att se hur banornas höjdprofiler ser ut. Löpningens profil lär väl vara helt platt, men cyklingens höjdprofil skulle vara kul att se. Är det någon
Jag sitter och kollar på kartorna för cykling och löpning (Kalmar IM distansen).
Det skulle vara rätt kul att se hur banornas höjdprofiler ser ut. Löpningens profil lär väl vara helt platt, men cyklingens höjdprofil skulle vara kul att se. Är det någon
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 16:05Från min hittills enda attack på banan konstaterar jag att de höjdskillnader som finns helt domineras av vinden. Kort sagt - har du motvind i den brantaste nedförsbacken på banan går det tungt, har du medvind på det tuffaste motlutet går det tvärtom lätt.
Från min hittills enda attack på banan konstaterar jag att de höjdskillnader som finns helt domineras av vinden. Kort sagt - har du motvind i den brantaste nedförsbacken på banan går det tungt, har du medvind på det tuffaste motlutet går det tvärtom lätt.
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 16:10Men jag kunde inte låta bli att kolla vad g-maps något skakiga höjdprofil ger. Typ 20 meter mellan lägsta och högsta punkt, ett par kilometer innan vändningen.
http://www.gmap-pedometer.com/?r=4186422
(med reservation för att mitt minne för bansträck
Men jag kunde inte låta bli att kolla vad g-maps något skakiga höjdprofil ger. Typ 20 meter mellan lägsta och högsta punkt, ett par kilometer innan vändningen.
http://www.gmap-pedometer.com/?r=4186422
(med reservation för att mitt minne för bansträck
Quote from Elias Engqvist on 7 December 2010, 16:11Ju tröttare man är desto mer uppför är det - skulle jag säga. Det finns några svaga, ibland långa motlut (som inte lutar lika mycket åt andra hållet konstigt nog) bla vid jänvägsövergången och vid en rondell (där man svänger vänster (på väg ut) men det är
Ju tröttare man är desto mer uppför är det - skulle jag säga. Det finns några svaga, ibland långa motlut (som inte lutar lika mycket åt andra hållet konstigt nog) bla vid jänvägsövergången och vid en rondell (där man svänger vänster (på väg ut) men det är
Quote from j sollerman on 7 December 2010, 16:19Önskar att simningen hade varit lika platt som cyklingen..
Önskar att simningen hade varit lika platt som cyklingen..
Quote from Elias Engqvist on 7 December 2010, 16:20Jag önskar att cyklingen hade varit lika kort som simningen!
Jag önskar att cyklingen hade varit lika kort som simningen!
Quote from j sollerman on 7 December 2010, 16:26Då hade du ju inte gjort en järnman 😉
Då hade du ju inte gjort en järnman 😉
Quote from Elias Engqvist on 7 December 2010, 16:40Just då önskade jag nog det iaf 🙂 Det gick väldigt dåligt för somliga på just den delen...
Just då önskade jag nog det iaf 🙂 Det gick väldigt dåligt för somliga på just den delen...
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 19:25Lyckades hitta en höjdprofil för alla som är intresserade: http://anderskammenhed.blogspot.com/2010/08/tankar-infor-challange-copenhagen.html
Lyckades hitta en höjdprofil för alla som är intresserade: http://anderskammenhed.blogspot.com/2010/08/tankar-infor-challange-copenhagen.html
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 19:45Tricky och få ihop tider här med. Själv har jag 2 barn och en fru som jobbar oregelbundna tider.
Långpass löpning på lördagsmorgon och annan träning sent på kvällen övriga dagar. Kör bil i jobbet så någon pendling till jobb går inte.
Nu har dessutom min
Tricky och få ihop tider här med. Själv har jag 2 barn och en fru som jobbar oregelbundna tider.
Långpass löpning på lördagsmorgon och annan träning sent på kvällen övriga dagar. Kör bil i jobbet så någon pendling till jobb går inte.
Nu har dessutom min