Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 20:00Jag tränar ofta efter att sonen gått och lagt sig men just den här årstiden är det extra tufft att få till de sena kvällspassen tycker jag. Är inte alls lika sugen på att ge mig ut i vid 20:30-21:00, trött, i mörker, snö och minusgrader.
Det är betydlig
Jag tränar ofta efter att sonen gått och lagt sig men just den här årstiden är det extra tufft att få till de sena kvällspassen tycker jag. Är inte alls lika sugen på att ge mig ut i vid 20:30-21:00, trött, i mörker, snö och minusgrader.
Det är betydlig
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 21:13@Johan: Jag är skeptisk, har mycket svårt att tro att man skulle klättra 70 meter ut till vändpunkten. Isåfall är det en mycket gradvis och omärklig process.
@Johan: Jag är skeptisk, har mycket svårt att tro att man skulle klättra 70 meter ut till vändpunkten. Isåfall är det en mycket gradvis och omärklig process.
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 21:21OK OK, har kollat kalmartris hemsida och kollat efter på kartan hur vi cyklade och det är faktiskt ca 50 meters höjskillnad sista milen ut till vändningen. Vidhåller dock fortfarande att vinden dominerar klart över höjskillnaden.
OK OK, har kollat kalmartris hemsida och kollat efter på kartan hur vi cyklade och det är faktiskt ca 50 meters höjskillnad sista milen ut till vändningen. Vidhåller dock fortfarande att vinden dominerar klart över höjskillnaden.
Quote from Elias Engqvist on 7 December 2010, 21:28Ja åtminstone i år. Förra gången jag var där (3 år sen) så var inte vinden alls lika besvärlig!
Ja åtminstone i år. Förra gången jag var där (3 år sen) så var inte vinden alls lika besvärlig!
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 21:49Hallå där!
En fråga angående alkohol och träning. Vad säger ni om att träna efter att man har tagit ett par öl av det starkare slaget? Om man känner sig nykter vill säga....
mvh
Hallå där!
En fråga angående alkohol och träning. Vad säger ni om att träna efter att man har tagit ett par öl av det starkare slaget? Om man känner sig nykter vill säga....
mvh
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 21:53Kroppsligt är det nog strunt samma, men balans och reaktionsförmåga är ofta ganska mycket mer påverkade än man tror. Att ge sig ut och springa efter ett par öl är t.ex en intressant upplevelse. Fråga inte hur jag vet det.
Kroppsligt är det nog strunt samma, men balans och reaktionsförmåga är ofta ganska mycket mer påverkade än man tror. Att ge sig ut och springa efter ett par öl är t.ex en intressant upplevelse. Fråga inte hur jag vet det.
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 22:05Tänkte mer på om det har någon negativ effekt rent kroppsligt. Man kan ju ta sig en tur på trainern istället för spåret. Ramlar man av den så befinner sig man ju alla fall hemma och kan ropa på sambon 🙂
Tänkte mer på om det har någon negativ effekt rent kroppsligt. Man kan ju ta sig en tur på trainern istället för spåret. Ramlar man av den så befinner sig man ju alla fall hemma och kan ropa på sambon 🙂
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 22:18Ja, jag litar helt på er som redan kört banan 🙂 En jämn och fin stigning på 50 meter över en distans på 1-1.5 mil kan ju knappt vara märkbar (hoppas jag iaf)
Ja, jag litar helt på er som redan kört banan 🙂 En jämn och fin stigning på 50 meter över en distans på 1-1.5 mil kan ju knappt vara märkbar (hoppas jag iaf)
Quote from ellen olsson on 7 December 2010, 22:20Det dräller av lopp i andra länder där det bjuds på allehanda drycker. Det är oftast vin, men även öl, whisky och cognac förekommer. De verkar inte ha några större problem med detta...
Det dräller av lopp i andra länder där det bjuds på allehanda drycker. Det är oftast vin, men även öl, whisky och cognac förekommer. De verkar inte ha några större problem med detta...
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 13:54Tänkte på er galningar när jag såg den här. Känner ni igen er?
http://www.youtube.com/watch?v=B03dFMG8nR4&feature=youtube_gdata_player
Tänkte på er galningar när jag såg den här. Känner ni igen er?