Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att du har en poäng Linda. Att träna rätt är nog viktigare än vilket styre man har. Men det är ju alltid roligt med nya sportprylar 🙂

Jag har några synpunkter vad gäller träningen inför en järnman. 15 km distans-löpning är alldeles för kort sträcka att träna om man nu vill vara förberedd inför järnmannen. Visst är det en bra distans att köra kontinuerligt, men något riktigt långt pass/m

Veckans lista:
1. Oskar Kilander Bar 837 min
2. Robert Bengtsson Bar 817 min
3. Felikss Straumits Bar 795 min
4. Mattias Heribertsson Bar 747 min
5. Jose Gomes Bar 716 min
6. Ronny Keinvall Bar 704 min
7. Mattias Haegerstam Bar 691 min
8.

Är det bara jag som tycker att det är jobbigt att motivera sig att ge sig ut när vädret är som det är? Pi katten, vad trist det är med regn, snålblåst och blankis på trottoarerna.

Ni som bor i STockholm eller befinner sig i Stockholm på lördagarna framöv

Definitionsfråga: Kvalitetsträning för långdistanstriathlon, vad är det?

För vad jag blev osäker på det är att Linda nämner kvalitetsträning, men ger det ingen definition.

För min del är kvalitetsträning oftast fartintervaller på olika kortare distanse

håller med Håkan jag har också svårt att ta mig ut på en riktig "lång" pass när vädret ser ut som det gör nu.
Tänker att dessa pass kommer sedan till våren (t+)
Nu får det räcka med löpning fram o tillbaks till jobbet ng gång i veckan.
För väl i Kalmar bl

Första gången i topp, trevligt.
Listan har blivit precis så motiverande som jag hoppades på.
Jobba på nu samtliga.

I det här vädret så visst, distanspassen lockar inte..

I Uppland där jag kommer ifrån så är det nu isgator överallt t ex. Det finns en lösning, som dess värre är lite obekväm, men den hjälper, kärringräddare!

Dvs köp järndobbar till löpardojerna. Dom ja

Vi har nu fått barmark i Malmö igen. Gött! Med lite flyt kan det bli ett utepass med racern till helgen. Trainer är fantastiskt tråkigt. Pratas dock om nya köldgrader igen. Grrrr.

Tycker skaderisken är på tok för stor för att ge sig ut på isgatorna. Då tränar jag hellre inomhus även om det inte är riktigt samma sak. Men löpband och trainer fungerar bra för min del. Men det är klart att man ser fram mot våren och torra fina vägar at