Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 22:56Långpassen när det gäller löpning har jag inga problem med. Funderar väldigt mycket när jag springer så tiden bara försvinner. Däremot så är långpassen på trainern så satans tråkiga.....pinade mig igenom 2,30 i söndags och det var ingen höjdare trots att
Långpassen när det gäller löpning har jag inga problem med. Funderar väldigt mycket när jag springer så tiden bara försvinner. Däremot så är långpassen på trainern så satans tråkiga.....pinade mig igenom 2,30 i söndags och det var ingen höjdare trots att
Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 08:51Kristofer:
Har du möjlighet att haka på långspinningpass nånstans i närheten så är det helt klart ett bra sätt att få lite mer timmar i sadeln.Annars tror jag att du klarar dig bra på lite fler korta pass under vintern och sen dra igång långpass så sn
Kristofer:
Har du möjlighet att haka på långspinningpass nånstans i närheten så är det helt klart ett bra sätt att få lite mer timmar i sadeln.
Annars tror jag att du klarar dig bra på lite fler korta pass under vintern och sen dra igång långpass så sn
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 22:49Hej blåbär!
Har precis läst igenom hela tråden och blir sjukt nostalgisk som gammal blåbärsgeneral under föregående år. F-n vad jag önskar er lycka till hela bunten!
Ville bara dra mina egna erfarenheter som en alternativ och extremt ovetenskaplig syn
Hej blåbär!
Har precis läst igenom hela tråden och blir sjukt nostalgisk som gammal blåbärsgeneral under föregående år. F-n vad jag önskar er lycka till hela bunten!
Ville bara dra mina egna erfarenheter som en alternativ och extremt ovetenskaplig syn
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 07:41Tack för värdefull input!
Tack för värdefull input!
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 10:21Kristoffer skrev:
"Skit i spinning. De timmar jag lade där ångrar jag. Borde lagts i tempoställning på trainern istället och på lite styrketräning så jag orkade dra runt de där pedalerna på en tyngre växel. Led rejält tidsmässigt av att jag inte orkade l
Kristoffer skrev:
"Skit i spinning. De timmar jag lade där ångrar jag. Borde lagts i tempoställning på trainern istället och på lite styrketräning så jag orkade dra runt de där pedalerna på en tyngre växel. Led rejält tidsmässigt av att jag inte orkade l
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 11:00Jimmy,
Var naturligtvis alldeles för kategorisk där. Avsåg de pass jag själv gick på med de cyklar och instruktörer som fanns där.
/K
Jimmy,
Var naturligtvis alldeles för kategorisk där. Avsåg de pass jag själv gick på med de cyklar och instruktörer som fanns där.
/K
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 17:43Tycker att all cykelträning är bra även på vintern. Cykling till jobbet om det går, på MTB, eller en runda på helgen.
Trainer (kör CompuTrainer och det är INTE tråkigt) är bra.
Spinning är helt ok också, men kör gärna med en handduk på styret för att lä
Tycker att all cykelträning är bra även på vintern. Cykling till jobbet om det går, på MTB, eller en runda på helgen.
Trainer (kör CompuTrainer och det är INTE tråkigt) är bra.
Spinning är helt ok också, men kör gärna med en handduk på styret för att lä
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 22:58Ganska skönt att läsa.
Jag fick faktiskt lite panik igår när jag råkade läsa i en av Friels böcker att man skall lägga mellan 600 och 1200 timmar per år om man siktar på järnmannendistanserna.
Heltid + övertid + halvtidsstudier på högskola + familj + om
Ganska skönt att läsa.
Jag fick faktiskt lite panik igår när jag råkade läsa i en av Friels böcker att man skall lägga mellan 600 och 1200 timmar per år om man siktar på järnmannendistanserna.
Heltid + övertid + halvtidsstudier på högskola + familj + om
Quote from j sollerman on 21 January 2011, 06:09Inställningen är viktigare än träningstimmar (fast man klarar sig inte så bra på BARA en bra inställning)
Inställningen är viktigare än träningstimmar (fast man klarar sig inte så bra på BARA en bra inställning)
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 09:30En (kanske dum, men vad är blåbärstråden till för om inte dumma frågor? ;)) fråga: när man ska anmäla sig, vad är skillnaden på att anmäla sig till motionsklass respektive senior/mastersklass? Jag vet ju att de senare är "tävlingsklasser", men vad blir sk
En (kanske dum, men vad är blåbärstråden till för om inte dumma frågor? ;)) fråga: när man ska anmäla sig, vad är skillnaden på att anmäla sig till motionsklass respektive senior/mastersklass? Jag vet ju att de senare är "tävlingsklasser", men vad blir sk