Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Simon, arrangörerna är fortfarande desamma: Fyra ideella, lokala föreningar.
De kommer att lägga ännu fler oavlönade frivilligtimmar än tidigare. Visst kostar det en slant att få vara en Ironman-deltävling, men det var ett enkelt val för arrangörsklubbar

...och du gör det bra också 🙂

Ola:
Okej, bara för att jag skall förstå: de extra 3 000(?) kr i anmälningsavgift är för att få använda den fula loggan och slippa den betungande uppgiften att bestämma någonting över sitt eget arrangemang (typ bansträckning) medan direktörerna i Kaliforn

Varför klaga på IM-organisationen? Det är väl "Kalmar" som har haft ambitionen att få IM-status och knappast så att de blivit påtvingade detta?

Simon har ju delvist rätt i sitt tänkande, i rimlig & korrekthetens namn så skulle ju egentligen WTC betala/ge lite mera åt de som ställer upp som volontärer.
Vad jag hört så är det väl en viss ersättning till klubbar för ex antal gubbs/gumms samt lite pr

Japp, prislappen är mycket avgörande för många. Dock finns det även helt andra anledningar till att inte kunna köra IM i Kalmar 2012. En liten lista: tid, tid, tid och tid!

Simon, 440 Euro är standardavgiften för Ironmantävlingar i Europa. Över 1000 är hittills anmälda så avgiftens storlek tycks inte ens avskräcka svenskar.

I övrigt tänker jag inte gå i polemik med dig. Du har naturligtvis rätt till din åsikt.

Jag konstate

5.5 miljoner över fyra år, det låter billigt i mina öron! Ett normalt husbygge för en privatperson går ju loss på 3-4 miljoner. Vad kostar inte andra typer av arrangemang?

Challenge Barcelona kostar ca 300 Euro.
Tror inte jag hade reagerat så hårt på priset i Kalmar om jag inte hade kört förut.

Jonas C kommer säkert att vara i kalmar men kommer hoppa av från at köra Ironman distans för att köra sprinten i stället. Han stäler sällan upp i tävlingar om han inte tror att han är först i mål eller får pengar för att deltaga.