Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

:”To be eligible for selection in the Legacy Program, athletes must have completed a minimum of 12 full-distance Ironman-branded races”

Minst 12st på Fulldistan är det som gäller & man är inte garanterad plats.
WTC väljer ut 100st av de som uppfyller kra

@Mattias, finns det någon tidsbegränsning för de 12 tävlingarna? tex inom 1 eller 2 år.

Mattias:
Aha, ja då är det väl nästan tuffare att kvala på det sättet än genom att sätta en bra tid!

Förutom att man skall ha genomfört minst 12 full IM
Skall ha genomfört minst 1 IM event under 2010 & 2011 + att man skall vara anmäld till ett IM event under 2012 också (men det står inte att dessa måste vara full IM)

http://c24956.r56.cf1.rackcdn.com/20

Reine: IM Korea körde jag förra året, och där var det stor chans att kvala. De hade 75 kvalplatser och knappt 1500 startande. Men det berodde på att IM Kina blev inställd två veckor innan race, och att de då gav 25 extra kvalplatser till Korea.

Sen märk

Karin: Ja, jag misstänkte att folk vallfärdar till race som uppfattas som högre chans att kvala om de har de finansiella möjligheterna.
Konstigt att de inte ska köra några full-IM i Asien, det är ju en förhållandevis stor del av vår jord, typ en tredjede

Måste man vara med i en klubb för att få köra i Kalmar? Har jag förstått det rätt då??

Någon som vet hur många som är anmälda?

På Facebook igår "Kalmar Triathlon ?905..." .... så, strax över 900 med andra ord!

Karolina: Att döma av din bild så är du med i en klubb som är ansluten till Svenska Triathlonförbundet...