Quote from Håkan Öhling on 21 December 2011, 18:17Läste på förbundets hemsida. Om man har fyllt 35 kan man inte vara med på SM om man inte kör proffsklass. Då måste man köpa proffslicens av Ironman. Några av de bästa svenskarna är ju faktiskt 35+ som Colting, Ted, Antti osv. Knepigt.
Läste på förbundets hemsida. Om man har fyllt 35 kan man inte vara med på SM om man inte kör proffsklass. Då måste man köpa proffslicens av Ironman. Några av de bästa svenskarna är ju faktiskt 35+ som Colting, Ted, Antti osv. Knepigt.
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 19:13@Peder
Kalmar triathlon gjorde ett inlägg på Facebook idag att över 800 hade registrerat sig på ett dygn! det är fler deltagare än startande på årets tävling...
@Peder
Kalmar triathlon gjorde ett inlägg på Facebook idag att över 800 hade registrerat sig på ett dygn! det är fler deltagare än startande på årets tävling...
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 19:41Hur många var anmälda till årets tävling, och hur många startade?
Hur många var anmälda till årets tävling, och hur många startade?
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 20:13Torbjörn:
Så tolkar inte jag det.
Saxat från hemsidan:
"SM
Alla under 35. Det innebär alltså IM-klasserna: 18-24, 25-29, 30-34 och PRO.
I praktiken tävlar även alla masters i SM, då de startar samtidigt med "seniorklassen", enligt "först i mål"-regeln so
Torbjörn:
Så tolkar inte jag det.
Saxat från hemsidan:
"SM
Alla under 35. Det innebär alltså IM-klasserna: 18-24, 25-29, 30-34 och PRO.
I praktiken tävlar även alla masters i SM, då de startar samtidigt med "seniorklassen", enligt "först i mål"-regeln so
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 20:38@Markus jag vet inte hur många anmälda det var men 707 kom till start och ca 650 fullföljde.
@Markus jag vet inte hur många anmälda det var men 707 kom till start och ca 650 fullföljde.
Quote from Håkan Öhling on 21 December 2011, 20:46Nä Jonas. Alla upp till 35 startar i SM-klassen. Om sen någon ännu äldre är först i mål vinner han SM. Men om man kommer 23:a blir man då 23:à på SM? Tar man alltså fram en resultatlista med samtliga startande svenska herrar? Det tror jag inte, men det vo
Nä Jonas. Alla upp till 35 startar i SM-klassen. Om sen någon ännu äldre är först i mål vinner han SM. Men om man kommer 23:a blir man då 23:à på SM? Tar man alltså fram en resultatlista med samtliga startande svenska herrar? Det tror jag inte, men det vo
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 21:12Jaha, där rök chanserna för att ta en plats till Hawaii. Endast EN plats till till varje dam-åldersgrupp.:-(
Jaha, där rök chanserna för att ta en plats till Hawaii. Endast EN plats till till varje dam-åldersgrupp.:-(
Quote from ellen olsson on 21 December 2011, 21:27Alla som ställer sig på startlinjen kan vinna.
Alla som ställer sig på startlinjen kan vinna.
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 08:38ja... tänk den där short-track snubbe som tog os guld...
ja... tänk den där short-track snubbe som tog os guld...
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 08:41Hade du haft rimlig chans om det varit 3 platser i din åldersgrupp? I så fall är det ju bara 2 stycken du behöver slå eller hoppas att de inte kommer till start. Jag hade nog inte haft större eller mindre chans även om det var tio eller tjugo.
Hade du haft rimlig chans om det varit 3 platser i din åldersgrupp? I så fall är det ju bara 2 stycken du behöver slå eller hoppas att de inte kommer till start. Jag hade nog inte haft större eller mindre chans även om det var tio eller tjugo.