Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Lade ihop ett och ett. De flesta som kör en IM verkar vara 35-40 år(nej, jag har inte kollat alla startlistor över hela världen, gjort statistisk undersökning eller liknande, bara kollat), i alla fall i de tävlingar jag kollat.
Det verkar också vara så a

"Det verkar också vara så att den/dem som kvalar till Hawaii, har en simtid på ca1timma, cykeltid på ca 5 och en löptid på under tre timmar."

Det jag menade var att om du är långt från de där tiderna i dagsläget så skulle du nog inte vara närmare även om

Rimligen är det en fördel att vara i en åldersgrupp med bara en plats eftersom det antyder att man har minimalt med motståndare (då det är minst en plats oavsett antal startande som jag förstår det). I grupperna med flest platser så blir det därmed svåras

IM Kona är ett världsmästerskap. Det vore konstigt om det inte vore svårt att kvala in. Vill man vara med i just den tävlingen utan att ha förutsättningarna får man ta lotterivägen.

Men det finns ju massor av andra Ironman(tm)-tävlingar man kan vara med

Anmäld och klar, grymt taggad!
Nu får man bara hoppas att skador och liknande blir lika frånvarande som snön...

"Det verkar också vara så att den/dem som kvalar till Hawaii, har en simtid på ca1timma, cykeltid på ca 5 och en löptid på under tre timmar. "

Va? Det finns inte en enda svensk kvinna som gjort under 9h på ironmandistansen. 26 män har klarat av det... Sn

Här finns svenska tidslistan http://ironmanstatistik.se/

kvaltider från Frankfurt i år, i och för sig 1000 höjdmeter på cykeln, men i alla fall...
http://ironmanfrankfurt.com/registration/hawaii-slots/qualification-times/

Allocation of slots of the Ironman World Championships Hawaii in 2011 by time:

Agegroup

Läste i någon triatidning att störst chans att "få" en Konabiljett var i IM Korea, där var det en 9%-ig chans att kvala, även Kina var bra.
Både två racen kan nog dock erbjuda väderförhållanden som vi nordbor inte är så glada i, hög luftfuktighet och ann

Man kan också kvala genom att göra tio officiella IronMan-tävlingar. Då kan man alltså göra tio halva ironman (men de måste vara officiella IronMan-tävlingar) så har man kvalat.

Är det många som är sugna på Hawaii alltså? Jag tycker det verkar ganska av