Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Bra där, Katarina, jag tycker att vi bestämmer det. Någon däremot? Finner så *knack*

😀

Hoppas det är out-back iaf. Annars ser man ju inte var man ligger o de blir 5 långa timmar ensam på cykeln...

Delvis Torbjörn

"Vi är glada att kunna meddela att cykelbanan är klar. Banan har en egen karkatär där olika typer av kustlandskapet får genomslag med en gemensam nämnare, det är platt. Det blir en tvåvarvsbana där första varvet går över Ölandsbron och på

Jag är i alla fall glad att jag inte behöver cykla 6 gånger över bron och jag hoppas arrangörerna har en plan b i fall det blåser hårt. Jag är bara glad om det är mot- eller medvind. Värre är det om det är sidovind med vindbyar för det i 10 m/s kan bli en

På Facebook har Kalmar Ironman sagt att det sällan blåser på morgonen. Så det gäller att simma och cykla fort så man hinner över bron innan det börjar blåsa 🙂

Ja, det är ju lite trist om man bara hinner över en gång innan de stänger bron.

Japp, upp tidigt ur simmet och ut på bron så tidigt som möjligt för att slippa blåst. Jag har närmast traumatiska minnen från en hemresa från en semester på öland. På bron blåste det. Vinden tog tag i hela ekipaget, bil och husvagn. En inte alls trevlig u

Jag har nog åkt över bron hundra gånger men kan inte minnas någon gång det blåst så kraftigt att man tänkt något särskilt på det. Dock har det säkert förekommit, men inget större problem tror jag.

simma fort, check
skynda fram och tillbaka över bron på cykeln, check
softa på löpningen då?

😉

Husvagnssemester ger väl alltid traumatiska minnen, med eller utan Ölandsbro. 😉