Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som vet vilken sportdryck som sponsrar Kalmar IM 2012? Vill börja träna kropp/mage i god tid (oj vad trött man kommer vara på smaken i augusti...)

Du får ju ha egen langning alternativt ta vatten bara och käka gels, ger ungefär samma effekt.
2011 var det Vitargo.

Tror inte det är klart med sponsor av dryck med mera än men många IM-event har PowerBar.

Jag sätter nog en slant på att det kommer fortsätta att vara Vitargo. Eftersom en av eldsjälarna Tomas "kakan" Gustavsson är med!

Frågan är om man kommer att få ha egen langning. Det brukar det inte vara på Ironman-organisationens tävlingar har jag förstått. Eftersom min mage inte gillar Vitargo hoppas jag i alla fall att det finns möjlighet till egen langning alternativt att man ha

Åh tusan, är det så..

Men å andra sidan, om man har 2 stora flaskor (1 liters) från start med sportdryck o gels så borde det funka att bara ta vatten sedan.. Jag kände inte att man tankade i sig mycket mer än så.

Paulina, Dom har chips och cola och godis med, hr haft tidigare år under löpningen. Om man nu äter det....

Lars, det lär tyvärr inte bli Vitargo eftersom PowerBar är officiell partner till Ironman-Organisationen.

Vissa Ironman-tävlingar har ställen för extra run-bag och bike-bag. Där kan man ha lagt sin favorit gel eller dricka om man vill ha det under cyklingen/löpningen. Men alla tävlingar har kanske inte det, men jag vet att vissa har. Kallas "special needs" ba

Lars, jag är osedvanligt kräsen så jag äter i princip inte godis, chips eller dricker cola. 😀

Det löser sig nog med dryck ändå genom större flaskor alternativt fler flaskställ bakom sadeln. Vid löpningen kan man väl byta väskebälte vid varvning om nu b