Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 11:26Mitt mål är också att ta mig runt Ironman nere i Kalmar 2010. Det ska bli jätte spännande. Jag har dock inte anmält mig ÄN. Blev lite förvånad över priset på 1 800kr.
Dock så har jag bestämt mig för att skippa ett par dyra krogrundor så att jag i decembe
Mitt mål är också att ta mig runt Ironman nere i Kalmar 2010. Det ska bli jätte spännande. Jag har dock inte anmält mig ÄN. Blev lite förvånad över priset på 1 800kr.
Dock så har jag bestämt mig för att skippa ett par dyra krogrundor så att jag i decembe
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 12:49Jag är på! Anmäld till Kalmar 2010. Har börjat uppbyggnaden med att inhandla lämplig hoj på Blocket (ej tempo dock) och ställt en motionscykel med bred kärringasadel nere i pannrummet på bostadsrättsföreningen. Där sitter jag nu o svettas då och då över v
Jag är på! Anmäld till Kalmar 2010. Har börjat uppbyggnaden med att inhandla lämplig hoj på Blocket (ej tempo dock) och ställt en motionscykel med bred kärringasadel nere i pannrummet på bostadsrättsföreningen. Där sitter jag nu o svettas då och då över v
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 13:26Ett till blåbär kommer.
Kan simma och cykla skapligt men löpa är det sämre med.
Jag har gjort 3 triathlon tävlingar, 1 HIM i Sala 2008 men så trött som jag var efter Lidingö sprint samma år var det länge sedan jag var. Alltså måste en IM ”vara lätt so
Ett till blåbär kommer.
Kan simma och cykla skapligt men löpa är det sämre med.
Jag har gjort 3 triathlon tävlingar, 1 HIM i Sala 2008 men så trött som jag var efter Lidingö sprint samma år var det länge sedan jag var. Alltså måste en IM ”vara lätt so
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 16:44Jag är anmäld till Kalmar. Körde 3 sprintdistanser i somras, och nu är jag fast! Har just köpt en tempocykel så nu ska det tränas!
Jag är anmäld till Kalmar. Körde 3 sprintdistanser i somras, och nu är jag fast! Har just köpt en tempocykel så nu ska det tränas!
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 16:47Jag har inte fattat reglerna med tempo/linje cykel. Måste man ha en tempocykel?
I så fall, duger tempostyre på en linjecykel?
Jag har inte fattat reglerna med tempo/linje cykel. Måste man ha en tempocykel?
I så fall, duger tempostyre på en linjecykel?
Quote from Elias Engqvist on 30 November 2009, 16:54Nej, det är tvärsom - du får inte ha tempocykel på linjelopp.
I triathlon (om det inte är drafting) kan du ha vilken cykel du vill i princip. Många skruvar på tempobåge på en linjecykel!
Nej, det är tvärsom - du får inte ha tempocykel på linjelopp.
I triathlon (om det inte är drafting) kan du ha vilken cykel du vill i princip. Många skruvar på tempobåge på en linjecykel!
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 17:02Okej
Så linjecykel får man alltid ha och ibland får man även ha en tempocykel?
Men tempostyre får man alltid ha eller?
Okej
Så linjecykel får man alltid ha och ibland får man även ha en tempocykel?
Men tempostyre får man alltid ha eller?
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 17:25I triathlon får du ha både och och tempobåge är valfritt men rekommenderas starkt.
Tempo/triathloncykel är samma typ av hoj men i samband med rena cykellopp får den enbart användas vid tempokörning dvs individuell körning mot klockan.
I linje gäller lin
I triathlon får du ha både och och tempobåge är valfritt men rekommenderas starkt.
Tempo/triathloncykel är samma typ av hoj men i samband med rena cykellopp får den enbart användas vid tempokörning dvs individuell körning mot klockan.
I linje gäller lin
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 17:27mmm....fler prylar 😉
Tack Christer o Manne för svaren
mmm....fler prylar 😉
Tack Christer o Manne för svaren
Quote from Lars Mörrby on 30 November 2009, 17:57En tempobåge + en krökt sadelstolpe + en temposadel kostar inte så förtvivlat mycket, i alla fall inte om man jämför med en tempocykel.
Det finns ju vanliga linjecyklar som är ganska billiga, men bland tempocyklarna verkar det inte finnas nåt lågprisseg
En tempobåge + en krökt sadelstolpe + en temposadel kostar inte så förtvivlat mycket, i alla fall inte om man jämför med en tempocykel.
Det finns ju vanliga linjecyklar som är ganska billiga, men bland tempocyklarna verkar det inte finnas nåt lågprisseg