Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 00:15Själv har jag blivit lovad en plats i en träningsgrupp som kräver färdigheter i crawl och som börjar nästa vecka, trots att tränaren visste att jag saknar just färdigheter i crawl. Detta efter att jag gjort det tydligt att jag tänker satsa stenhårt på att
Själv har jag blivit lovad en plats i en träningsgrupp som kräver färdigheter i crawl och som börjar nästa vecka, trots att tränaren visste att jag saknar just färdigheter i crawl. Detta efter att jag gjort det tydligt att jag tänker satsa stenhårt på att
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 12:51Har hört att IM triathleter är som starkast efter 40 års strecket....så inget mer snack om åldersnoja bland oss blåbär!!
I Ironman följer man traditionen att förutom nummerlappen så skrivs deltagarnas ålder med tuschpenna på deltagarens högra vad. På min
Har hört att IM triathleter är som starkast efter 40 års strecket....så inget mer snack om åldersnoja bland oss blåbär!!
I Ironman följer man traditionen att förutom nummerlappen så skrivs deltagarnas ålder med tuschpenna på deltagarens högra vad. På min
Quote from j sollerman on 2 December 2009, 13:02Då har jag 15 år kvar till toppformen.
Då har jag 15 år kvar till toppformen.
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 13:26Det sägs att marathonlöpare är som bäst runt 30, men det finns exempel på äldre som blivit mycket bra. Både Marie Söderström-Lundberg och Evy Palm blev klart bäst i Sverige under sina respektive perioder, och jag tror båda började träna runt 40-strecket.
Det sägs att marathonlöpare är som bäst runt 30, men det finns exempel på äldre som blivit mycket bra. Både Marie Söderström-Lundberg och Evy Palm blev klart bäst i Sverige under sina respektive perioder, och jag tror båda började träna runt 40-strecket.
Quote from Elias Engqvist on 2 December 2009, 13:35Den äldsta som körde deca-IM i år var visst 71 år - han körde bara varannan dag, men han hade bland de bästa cykeltiderna!
Den äldsta som körde deca-IM i år var visst 71 år - han körde bara varannan dag, men han hade bland de bästa cykeltiderna!
Quote from Elias Engqvist on 2 December 2009, 13:36Sen kanske man kan säga att man kan ha hyfsat bra uthållighet långt upp i åldrarna - men man måste träna hårt för att bibehålla det. Speciellt styrka o snabbhet eftersom det är det man tappar i första hand med åldern!
Sen kanske man kan säga att man kan ha hyfsat bra uthållighet långt upp i åldrarna - men man måste träna hårt för att bibehålla det. Speciellt styrka o snabbhet eftersom det är det man tappar i första hand med åldern!
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 13:57Shit, nu blev jag stressad bara 1,5 år att nå toppform. 🙂
Shit, nu blev jag stressad bara 1,5 år att nå toppform. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 14:03Ta det lugnt, det är inget man behöver nå, det verkar juh hända automatiskt 😉
Ta det lugnt, det är inget man behöver nå, det verkar juh hända automatiskt 😉
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 14:20Titta på vår egen K-G Nyström, i snitt 65 km löpning varje dag i åtta dagar och han är just 71 och således ytterligare ett bevis på att man är långdistansare efter 40.
8640 reggade träningsminuter på en och samma vecka torde gå utanpå det mesta...
Titta på vår egen K-G Nyström, i snitt 65 km löpning varje dag i åtta dagar och han är just 71 och således ytterligare ett bevis på att man är långdistansare efter 40.
8640 reggade träningsminuter på en och samma vecka torde gå utanpå det mesta...
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 14:56144 timmar respiratorträning?
144 timmar respiratorträning?