Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 19:03Nu vill jag inte vara dryg, men...
"Körde bl a 1000 meter ikväll med enbart sjutakt och bara njöt."
-Sa jag längre upp, så det verkar som du inte läser allt som skrivs och då kan jag förstå att det är svårt att skapa sig en uppfattning.
Träningsfördele
Nu vill jag inte vara dryg, men...
"Körde bl a 1000 meter ikväll med enbart sjutakt och bara njöt."
-Sa jag längre upp, så det verkar som du inte läser allt som skrivs och då kan jag förstå att det är svårt att skapa sig en uppfattning.
Träningsfördele
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 19:11Manne, jag ifrågasätter inte alls din inställning, eller att du tycker att du får ut ngt av din övning, men andas du 4 ggr på 17 simtag så är det inte 7-takts-andning, även om du simmar 40 25or så.
Det är såklart bra om man kan fokusera på sitt simtag is
Manne, jag ifrågasätter inte alls din inställning, eller att du tycker att du får ut ngt av din övning, men andas du 4 ggr på 17 simtag så är det inte 7-takts-andning, även om du simmar 40 25or så.
Det är såklart bra om man kan fokusera på sitt simtag is
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 19:30Man hör mkt om aspirationer i det här forumet, men vi alla ska bli göra vår första ironman eller hur?
Hur kommer det sig då, Manne, att du redan vet att du ska göra en Ultratriathlon?
jJag menar måste man inte varit där uppe på ironman distans å nosat l
Man hör mkt om aspirationer i det här forumet, men vi alla ska bli göra vår första ironman eller hur?
Hur kommer det sig då, Manne, att du redan vet att du ska göra en Ultratriathlon?
jJag menar måste man inte varit där uppe på ironman distans å nosat l
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 19:48Erik: Det finns gränser för envishet som inte bör gå till överdrift.*lägger ner*
Gustav:
Jodå det är min första ironman så där har du inte missat något men jag har en bakgrund som jag är trygg med och som kvalificerar mig till dels en hög träningsnivå,
Erik: Det finns gränser för envishet som inte bör gå till överdrift.*lägger ner*
Gustav:
Jodå det är min första ironman så där har du inte missat något men jag har en bakgrund som jag är trygg med och som kvalificerar mig till dels en hög träningsnivå,
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 19:52Nix Gustav.
Känner en som gick från 10K till 100K,
en från 21K till 333K.
OK enbart löpning, men ändå.Snabbhet är skitsvårt och kräver otrolig fysisk satsning,
mängd sitter mest mellan öronen och således mer en psykologisk grej.Tror Manne håller med.
Nix Gustav.
Känner en som gick från 10K till 100K,
en från 21K till 333K.
OK enbart löpning, men ändå.
Snabbhet är skitsvårt och kräver otrolig fysisk satsning,
mängd sitter mest mellan öronen och således mer en psykologisk grej.
Tror Manne håller med.
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 19:57"Kan dom så kan jag"
Jo det är ju en sund inställning som jag delar med dig Manne.
Men det kändes som väldigt höga målsättningar, och just där e nog jag annorlunda, jag tar det nog ett steg i taget.
Var nära att köpa en Kalmar IM plats förra året me
"Kan dom så kan jag"
Jo det är ju en sund inställning som jag delar med dig Manne.
Men det kändes som väldigt höga målsättningar, och just där e nog jag annorlunda, jag tar det nog ett steg i taget.
Var nära att köpa en Kalmar IM plats förra året me
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 20:04Som svar till K-G
Jag har i dom tävlingar jag genomfört som jag tyckt varit roliga alltid återkommit med en ambition att vara snabbare och uthålligare.
Sen efrågan hur långa distanser man egentligen kan ha de ambitionerna på.. För mkt omständigheter ka
Som svar till K-G
Jag har i dom tävlingar jag genomfört som jag tyckt varit roliga alltid återkommit med en ambition att vara snabbare och uthålligare.
Sen efrågan hur långa distanser man egentligen kan ha de ambitionerna på.. För mkt omständigheter ka
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 20:04ett blåbär till visar sitt intresse. FD surfare som nu tänkte ge sig på triathlon. Har tidigare sprungit en del långlopp dock aldrig mara.. men måste väll säga att jag är positiv till uppgiften, fasade för simningen först men efter 3 pass längsta på 2500m
ett blåbär till visar sitt intresse. FD surfare som nu tänkte ge sig på triathlon. Har tidigare sprungit en del långlopp dock aldrig mara.. men måste väll säga att jag är positiv till uppgiften, fasade för simningen först men efter 3 pass längsta på 2500m
Quote from j sollerman on 7 March 2010, 00:21Håller med Erik. Det va därför jag fick det till att manne tog många armtag per 25a.
Håller med Erik. Det va därför jag fick det till att manne tog många armtag per 25a.
Quote from Funbeat user on 7 March 2010, 01:01Stackars manne blir beskjuten från alla håll.. Förstår inte riktigt varför.
Erik: Om man tar ett andetag, gör sju armtag och sedan tar nästa andetag, och endast gör undantag från detta vid vändning, därför att man helt enkelt tvingas till det av att det
Stackars manne blir beskjuten från alla håll.. Förstår inte riktigt varför.
Erik: Om man tar ett andetag, gör sju armtag och sedan tar nästa andetag, och endast gör undantag från detta vid vändning, därför att man helt enkelt tvingas till det av att det