Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 01:32Underbart att du vågar dig på det ämnet, Manne! 🙂 Jag antar att vi kommer att få mothugg av bland annat Kalle.
Men ja, visst går jag i liknande tankar. Jag tycker att fyrtakt känns riktigt bra ibland, antar dock att femtakt kanske kan vara melodin för
Underbart att du vågar dig på det ämnet, Manne! 🙂 Jag antar att vi kommer att få mothugg av bland annat Kalle.
Men ja, visst går jag i liknande tankar. Jag tycker att fyrtakt känns riktigt bra ibland, antar dock att femtakt kanske kan vara melodin för
Quote from j sollerman on 6 March 2010, 10:35Vadå mothugg från Kalle ;)?? Manne, Du får lära dig att glida längre. Fyra andningar på 25 meter är rätt många armtag när du andas 7-takt? 2-3 andningar borde du kunna klara dig på.
Vadå mothugg från Kalle ;)?? Manne, Du får lära dig att glida längre. Fyra andningar på 25 meter är rätt många armtag när du andas 7-takt? 2-3 andningar borde du kunna klara dig på.
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 11:19Jag tar ett andetag efter frånskjutet från kanten ungefär vid flaggorna, andra då jag nått halva bassängen och sista vid eller strax efter flaggorna & på tillbaka vägen blir det fyra då det blir en viss förskjutning.
Visst kan man ta färre andetag men de
Jag tar ett andetag efter frånskjutet från kanten ungefär vid flaggorna, andra då jag nått halva bassängen och sista vid eller strax efter flaggorna & på tillbaka vägen blir det fyra då det blir en viss förskjutning.
Visst kan man ta färre andetag men de
Quote from j sollerman on 6 March 2010, 11:32Jag menar att du tar "många" armtag per 25a. Försök hitta ett bättre glid i vattnet.
Jag menar att du tar "många" armtag per 25a. Försök hitta ett bättre glid i vattnet.
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 11:48Jag förstod precis vad du menade men om jag tar färre armtag tappar jag fart. Som det är nu så tar jag 16-17 per längd med bibehållen fart och tid då vattenmotståndet minskar.
Jag förstod precis vad du menade men om jag tar färre armtag tappar jag fart. Som det är nu så tar jag 16-17 per längd med bibehållen fart och tid då vattenmotståndet minskar.
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 14:56Appropå antalet armtag, så räknade jag det igår för första gången. 19 armtag på en 25:a tycktes vara det jag oftast landade på. Jag är 1,80 lång, är det för många armtag? Hur vet man?
För övrigt börjar distanståligheten äntligen komma. Jag behöver inte l
Appropå antalet armtag, så räknade jag det igår för första gången. 19 armtag på en 25:a tycktes vara det jag oftast landade på. Jag är 1,80 lång, är det för många armtag? Hur vet man?
För övrigt börjar distanståligheten äntligen komma. Jag behöver inte l
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 15:45Kalle: "Vadå mothugg från Kalle ;)??"
Som du säkert förstod så syftar jag på våra diskussioner om två- kontra tretakt. Själv börjar jag bli av uppfattningen att till och med tretakt innebär för många inandningar.. 🙂
Kalle: "Vadå mothugg från Kalle ;)??"
Som du säkert förstod så syftar jag på våra diskussioner om två- kontra tretakt. Själv börjar jag bli av uppfattningen att till och med tretakt innebär för många inandningar.. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 17:144 andningar vid 7-takts-andning på en 25a ger ca 28 simtag , inte 19. Manne får kanske lite för lite syre för att kunna hålla räkningen ordentligt 😉
Jag tar 44 tag på en 50a vid normal simning. Det är ungefär samma som Thorpe och Phelps (de tar dock si
4 andningar vid 7-takts-andning på en 25a ger ca 28 simtag , inte 19. Manne får kanske lite för lite syre för att kunna hålla räkningen ordentligt 😉
Jag tar 44 tag på en 50a vid normal simning. Det är ungefär samma som Thorpe och Phelps (de tar dock si
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 18:23"4 andningar vid 7-takts-andning på en 25a ger ca 28 simtag , inte 19. Manne får kanske lite för lite syre för att kunna hålla räkningen ordentligt ;-)"
Öh nej jag sa 16-17 och 3-4 andetag beroende på vändningen...
Jag sa också:
"Jag tar ett andetag EFT
"4 andningar vid 7-takts-andning på en 25a ger ca 28 simtag , inte 19. Manne får kanske lite för lite syre för att kunna hålla räkningen ordentligt ;-)"
Öh nej jag sa 16-17 och 3-4 andetag beroende på vändningen...
Jag sa också:
"Jag tar ett andetag EFT
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 18:31Fine, men jag tycker det är fel att kalla det 7-takts-andning när du (vad det verkar) inte kan simma kontinuerligt så. Men känner du att du får ngn träningsfördel av denna övning, så kör på.
Fine, men jag tycker det är fel att kalla det 7-takts-andning när du (vad det verkar) inte kan simma kontinuerligt så. Men känner du att du får ngn träningsfördel av denna övning, så kör på.