Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär - se hit!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har dålig koll på min cykelfart eftersom jag fortfarande trampar runt på en MTB med ballongdäck och drömmer drömmar om att farten ska öka enormt bara för att jag skaffar riktig cykel - vilket det är min plan att göra den här veckan för övrigt! Besvike

Kristoffer! Var tvungen att lägga mig en placering bakom dig den här veckan - vill ju inte riskera att hamna på minus igen! Det var enbart därför!!!

Tiden är inte viktig sålänge känslan är bra. men ok: 10 timmar är drömgränsen, 10:30 vore riktigt bra och under 11 timmar är jag kanonnöjd med. Så jag gissar på 10:30.

Jag siktar på 1.30tim sim/5min T1/6.00tim cykel/5min T2/4.35tim löp = 12.15tim.

Men glad att ta mig i mål som man som svensk skall säga. Det är ju trots allt unchartered territory..

Katrin,

Du är en mycket klok varelse. Många blåbär har mycket att lära av dig. Närmare bestämt 28 stycken...

Sitter för övrigt här och surar över min gissning på 13 timmar. Känns för defensiv. Gissar i linje med målet istället - 12 timmar säger vi. Sen

Målbilder är alltid intressant.

Efter att noggrannt ha lyssnat på en av Sveriges bästa triathleter på långdistans så har jag kommit fram till att han har rätt! "Alla andra mål än att komma i mål på premiärjärnmannen är befängda" Så det är mitt sekundär

Nytt blåbær. (2011)
Jeg har som målsetning å gjennom føre en sprintdistanse, en olympisk distanse og en "vanlig" marathon denne sesongen. IM eller HIM får vente til neste år for min del. Gammel mann skal bygge langsomt....
Sliter for tida men riktig seig

Helena: Precis så tänker jag....

bara att träna så mycket som möjligt med bra kvalite + hålla sig frisk till 1.a tävlingen så är tiden ganska så ointressant då man inte har några egna referenser.

tidsmålen kommer dock säkert med i bilden därefter....

K

Joe Friel anbefaler definitivt å trappo opp lengden på konkuransene over flere sesonger.

SWkulle nog säga att det är klokt, även om jag kört en HIM innan så är jag beredd att hålla med om att detta är nog lite väl hastigt, men det ska nog ändå bli intressant att försöka..

Min framtid som triathlet kommer dock ligga på lite kortare distanser.