Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:00Säkert är det många som inte har den mest effektiva löptekniken, men jag undrade om det är något särsklit som Carl förordar. Det är ju inte bara att tänka "i dag ska jag köra ett löpteknikpass", för man måste ha en teknikmodell att utgå ifrån.
Säkert är det många som inte har den mest effektiva löptekniken, men jag undrade om det är något särsklit som Carl förordar. Det är ju inte bara att tänka "i dag ska jag köra ett löpteknikpass", för man måste ha en teknikmodell att utgå ifrån.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:05Tror de flesta löparklubbar har detta som ett stående moment, gärna ihop med intervaller.
Tror de flesta löparklubbar har detta som ett stående moment, gärna ihop med intervaller.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 11:19Google is your friend: Jag provade att googla på "how to run more efficiently" och fick rätt många svar på detta med löpskolning/löpteknik, både text och video.
Google is your friend: Jag provade att googla på "how to run more efficiently" och fick rätt många svar på detta med löpskolning/löpteknik, både text och video.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 11:35Så här kanske?
http://youtu.be/yjZIwyuBOk8
😉
Så här kanske?
😉
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 19:51Kristoffer, det är klart att du får vara med! =)
Anders, det finns ju lite olika filosofier om löpteknik, där de främsta är den mer klassiska "rullande hjulets princip" samt den nyare POSE-metoden. Eftersom diskussionen om vilken som är bäst allt som oft
Kristoffer, det är klart att du får vara med! =)
Anders, det finns ju lite olika filosofier om löpteknik, där de främsta är den mer klassiska "rullande hjulets princip" samt den nyare POSE-metoden. Eftersom diskussionen om vilken som är bäst allt som oft
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 20:34Det var bara det att jag tyckte det skulle vara kul att höra vad Carl tränar för teknik. Många svar men inte från Carl. 🙂
Det var bara det att jag tyckte det skulle vara kul att höra vad Carl tränar för teknik. Många svar men inte från Carl. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 20:45Hej Anders,
och alla andra.
Ja, löpteknik kan ju tolkas på många sätt, så frågan är väldigt relevant. Det jag syftar på är en knippe ganska enkla övningar som dels "nöter in" ett lite rappare steg, dels ger styrke och spänsträning för "rätt" muskler.
De
Hej Anders,
och alla andra.
Ja, löpteknik kan ju tolkas på många sätt, så frågan är väldigt relevant. Det jag syftar på är en knippe ganska enkla övningar som dels "nöter in" ett lite rappare steg, dels ger styrke och spänsträning för "rätt" muskler.
De
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 21:06Det var alltså den videon även jag länkade till om nu någon missade det.
Det var alltså den videon även jag länkade till om nu någon missade det.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 21:19Härligt Carl, tack. Ska studera både din länkning och Alex "jootubare" vid lämpligt tillfälle.
Har själv bestämt mig att testa att få upp löpfarten genom FIRST, "run less, run faster", under en period. Startade med intervaller i går. Således kvarstår ett
Härligt Carl, tack. Ska studera både din länkning och Alex "jootubare" vid lämpligt tillfälle.
Har själv bestämt mig att testa att få upp löpfarten genom FIRST, "run less, run faster", under en period. Startade med intervaller i går. Således kvarstår ett
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 21:19Anders, jag menade inte att kväsa en konstruktiv diskussion - det är ju just sånt vi ska syssla med här. Ville bara föregå eventuella tendenser hos den kommande diskussionen att övergå i det vanliga skyttegravskriget. =)
Anders, jag menade inte att kväsa en konstruktiv diskussion - det är ju just sånt vi ska syssla med här. Ville bara föregå eventuella tendenser hos den kommande diskussionen att övergå i det vanliga skyttegravskriget. =)