Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2012
You need to log in to create posts and topics.

Jag har kört Sövde, och funderar på att köra Kalmar. Fast jag tänkte mig nog snarare en sluttid på dubbla Sövde MINUS en timma... 😉

EDIT: Förklaringen är att Sövde (2008) gick skitdåligt och om jag skulle ge mig på Kalmar skulle nuvarande mkt begränsade

Per:
Maken har samma problem med cyklingen, det tar helt enkelt för mycket tid. Våra barn är 2 och 4. Långlöpning däremot funkar jättebra med småbarn, han lägger inte mer än 3-5 timmar i veckan ungefär.

Själv har jag nyss börjat komma igång så en hel I

Jag gjorde mitt första och enda försök 2010 och kom i mål med drygt en timme till godo. Tror jag är redo för en ny satsning inför nästa år. Kommer följa tråden och kanske skriva ett inlägg eller två fastän att jag inte är ett riktigt blåbär. 🙂

//Linus

Låter bra! Förra årets tråd frekventerade jag fast jag inte var säker på om jag skulle göra IM eller ej (det blev ju ej), tror inte nån hade nåt emot det. Och har man som du gjort en IM förut så har man ju nåt att berätta för oss glada blåbär.

Flindra: Nej, löpning är inga som helst bekymmer. 2016 låter som en plan, jag kommer inte att göra en IM om jag inte känner att jag kan träna tillräckligt för att kunna ha en trevlig dag. Man kanske skulle kunna släpa sig runt på 14 timmar idag men det sk

Skrev ett längre inlägg i förra årets blåbärstråd om att klara IM på 5 tim i veckan. Funkade bra för mig 2010. Körde mkt kvalitet vilket tyvärr innebär att man kommer cykla långsamt - men det är ju på löpningen det avgörs om man klarar sig eller ej. Jag h

Skrev ett längre inlägg i förra årets blåbärstråd om att klara IM på 5 tim i veckan. Funkade bra för mig 2010. Körde mkt kvalitet vilket tyvärr innebär att man kommer cykla långsamt - men det är ju på löpningen det avgörs om man klarar sig eller ej. Jag h

Kristoffer
Starkt att klara IM under 12 tim med fem timmars träningsvecka! Du måste haft någon form av grund antar jag? 🙂

Hur kommer du lägga upp träningen för att förbättra cyklingen till IM UK? Kör du mycket styrka? Är själv i extremt behov av att fö

Mattias, bra poäng. Det får bli kvalitet som gäller på trainern. Dock kommer jag nog köra spinning med Hisingens CK, och då blir det 3-timmarspass där åtminstone, i alla fall om de kör samma upplägg som förra året. (Jag bor nära Friskis Johanneberg där de

Jag gjorde Kalmar i somras på 13.29 (1.48, 6.26, 5.03). Hade bara som mål att genomföra. Ett råd jag kan ge er är att inte börja träna för mycket redan nu, då hinner ni ledsna! Jag bestämde mig .
för Kalmar i december förra året och då lade jag upp veckor