Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Grattis alla som klarade Ironman!

Siktar på 2014 men är lite nyfiken på simningen som är värdelös i. Därför undrar jag hur det gick för er som simmade i Vansbro kontra Kalmar. Skriv gärna simsätt också.

Tack på förhand!

Jag simmade inte i Kalmar men jag var på vatten. Det gå inte att jämför lördags simning och Vansbro. Rickard kanske kan kommentera han simmade på 2:10 tror jag.

Det var inte bara ström och vågor utan alla som simmade om innan en del klarade första varv

Nu är vi äntligen Ironmans. De sista 2 kilometrarna var magiska. Värt varenda krona/träningstimma.
12:46 trots en katastroflöpning.

Grattis alla. Vi är bäst!!

11:37:55 blev min premiär! Fattar inte riktigt att det kunde gå så bra! Grattis till alla som genomförde sina lopp i helgen!

Sebastian, mina tankar kring simningen:

Kalmar är mycket mer trängsel än vansbro. Ca 2000 samtidiga startande vs 400/grupp i vansbro. Jag kände mig personligen mindre besvärad av trängseln i Kalmar då i princip alla jag trängdes med simmade frisim, fick

Grattis alla som kört och klarat IM Kalmar!

Idag är ni oväntat pigga och glada över er prestation. I morgon kommer stelheten i benen och i övermorgon börjar ni fundera på hur ni ska kunna genomföra nästa IM ännu bättre och snabbare 😉

Angående simningen så simmade jag på 1:15 i Kalmar, 37 i Vansbro triathlon och 49:15 på vansbrosimningen. Vansbrosimningen var hur lugn som helst i starten och inga problem alls. På Vansbro tri tyckte jag att det var mycket folk och slagsmål. Men det var

Dubbelpost

Tjoho! Je suis un IRONMAN 11.20 gick jag imål på. Började träna i oktober och hade innan dess inte tränat någonting de senaste 20åren. Så jag är riktigt nöjd, Hade sub11 i min hand innan sista varvet då det började göra väldigt ont överallt. Så sista

Det blev en lång dag, jag utnyttjade gott om tid och fick valuta för pengarna. Efter 13:04 och många nya erfarenheter var jag slutligen i mål.
Nu har jag en tid att putsa till nästa gång 🙂

För ett år sedan hade jag ingen aning om att det fanns en Iron