Quote from Brita Planck on 9 July 2014, 08:48Ok, skönt och tack för er återkoppling. Blev lite konfundersam gällande de överlånga passen. Då kör jag på som vanligt dvs siktar på normal cykling(7-15 mil) och löpning på 2-3h samt OW simning på dryga timmen.
Är som Mattias säger, lätt att träna för mk
Ok, skönt och tack för er återkoppling. Blev lite konfundersam gällande de överlånga passen. Då kör jag på som vanligt dvs siktar på normal cykling(7-15 mil) och löpning på 2-3h samt OW simning på dryga timmen.
Är som Mattias säger, lätt att träna för mk
Quote from Funbeat user on 9 July 2014, 09:02Väldigt få maralöpare springer längre än 30-35 km:s LP och då inte heller särskilt ofta med dessa längsta, just för slitaget som redan nämnts.
Simmet & cykeln verkar vara en helt annan sak där kanske tidstillgången mer kan få avgöra.
Väldigt få maralöpare springer längre än 30-35 km:s LP och då inte heller särskilt ofta med dessa längsta, just för slitaget som redan nämnts.
Simmet & cykeln verkar vara en helt annan sak där kanske tidstillgången mer kan få avgöra.
Quote from Funbeat user on 9 July 2014, 09:24Fast i ärlighetens namn (en annan Mattias här), hur ofta är problemet att personer tränar för mycket? Jag skulle nog säga att det snarare är betydligt vanligare med motsatsen. Människan är konstruerad för att röra på sig, kontinuerligt och mycket. Vila få
Fast i ärlighetens namn (en annan Mattias här), hur ofta är problemet att personer tränar för mycket? Jag skulle nog säga att det snarare är betydligt vanligare med motsatsen. Människan är konstruerad för att röra på sig, kontinuerligt och mycket. Vila få
Quote from Funbeat user on 9 July 2014, 12:24Problemet som motionär är att man har ett jobb, hus, en familj och sedan på de ska man träna. Så risken att man inte tar sig tid att vila är ganska stor då det är många som dra i en. Och ofta när man får överträning symtom så är de så att man inte har sov
Problemet som motionär är att man har ett jobb, hus, en familj och sedan på de ska man träna. Så risken att man inte tar sig tid att vila är ganska stor då det är många som dra i en. Och ofta när man får överträning symtom så är de så att man inte har sov
Quote from Funbeat user on 10 July 2014, 00:18Körde inga överlånga pass alls inför min IM-premiär i Österrike förra söndagen. Längsta löppass i år 21 km och längsta cykelpass 11 mil. Simmade förvisso 4 km en gång (vilket ju faktiskt är "överlångt"). Men jag har iofs gjort lite andra race (löpning) dä
Körde inga överlånga pass alls inför min IM-premiär i Österrike förra söndagen. Längsta löppass i år 21 km och längsta cykelpass 11 mil. Simmade förvisso 4 km en gång (vilket ju faktiskt är "överlångt"). Men jag har iofs gjort lite andra race (löpning) dä
Quote from Funbeat user on 10 July 2014, 23:01Att jag har kört fulla distanser nu innan är enbart för att jag vill känna på distansen så att jag kan få en bättre inblick i vad detta kommer innebära. Aldrig varit uppe på de här distanserna tidigare i livet, så då är det rätt skönt att få ett kvitto på
Att jag har kört fulla distanser nu innan är enbart för att jag vill känna på distansen så att jag kan få en bättre inblick i vad detta kommer innebära. Aldrig varit uppe på de här distanserna tidigare i livet, så då är det rätt skönt att få ett kvitto på
Quote from Funbeat user on 11 July 2014, 16:06För den som till äventyrs är intresserad skrev jag ner några tips efter hur jag upplevde min första IM. Som jag skriver på länken nedan är de så klart bara mina egna erfarenheter och de är från en first-timer 🙂 Mer rutinerade damer och herrar kanske tyc
För den som till äventyrs är intresserad skrev jag ner några tips efter hur jag upplevde min första IM. Som jag skriver på länken nedan är de så klart bara mina egna erfarenheter och de är från en first-timer 🙂 Mer rutinerade damer och herrar kanske tyc
Quote from Funbeat user on 12 July 2014, 10:11Grymt bra med lite tips inför, tack så mycket 🙂
Grymt bra med lite tips inför, tack så mycket 🙂
Quote from Funbeat user on 12 July 2014, 11:47Skrev även jag en rapport från min första Ironman i Kalmar förra året:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=24230408Förhoppningsvis får ni lite tips och inspiration om hur det är att kämpa i 15 h
Skrev även jag en rapport från min första Ironman i Kalmar förra året:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=24230408
Förhoppningsvis får ni lite tips och inspiration om hur det är att kämpa i 15 h
Quote from Funbeat user on 13 July 2014, 21:39Kort
1. Patrik D 1254 min
2. Anders Liljencrantz 1220 min
3. Peter Andersson 1161 min
4. Henrik Ahlin 1042 min
5. Patrik Floren 951 min
6. Ryan "Rykno" Provencher 947 min
7. Mikael Rydström 946 min
8. Mark Stenström 874 min