Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Inte alla klubb har sånt
Men fixa det nu online så det är gjort

Det går väl inte ordna en endagslicens förutom på plats? Hittar i varje fall inget om det hos Svenska Triathlonförbundets hemsida.

Ja ser det nu.

Här stå det i PM
To register you need the following:
- Photo ID
- A valid triathlon licence. You can use a licence from your national triathlon federation. If you do not have one, you can get a one day licence (170 SEK) at the Expo.
- Swed

Får göra det, kanske räcker att visa upp en tävlingsdräkt med klubbnamn på 🙂

Då jag valt att inte köra några fler tävlingar i år än Kalmar, så körde jag idag mitt sista genrep inför Kalmar (som säkert många gör vid SM i medeldistans istället).

Tänkte dela med mig av vad jag tog med mig av denna dag och dess värme för den som är i

Mindre än tre veckor till Kalmar!

En del hade en Big Day andra tävlade. Hoppas alla hade en bra helgen

Korta
1. Peter Andersson 1479 min
2. peppe månsken 1369 min
3. Ulf Domanders 1329 min
4. Ulf Bergqivst 1311 min
5. Patrik D 1259 min
6. Anders Li

Det där med licens / klubbmedlemsskap har väl bl.a. med försäkringar att göra?

Kan nog stämma, vid närmare eftertanke. Kanske är jag som är lite smågin mot IM-organisationen. Antar att de andra organisationerna kör samma stuk.

Men varför behövs det "licens" inom triatlon, men inte på en vanlig löptävling?

Om det är en lopptävling och inte motion behöver du en medlemskap i ett klubb knutta till friidrotts förbundet och sedan har de ett frivilliga försäkrings tillägg tror jag

Ok, så skillnaden ligger i om man kör i motionsklass, som jag alltid gjort hemma i Sverige, eller om man är en proper age-grouper, som ju är en tävlingsklass.

Tack Ryan, då förstår jag varför jag inte stött på det tidigare.

Förresten, ska du köra Vidöst