Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Såg att mitt namn inte var med på listan, Har ändrat nu så att alla kan se min träning-:)(V)

Uppdaterat med Stefan på listan oxå.

Då var det dags för Ironman premiär i kalmar 2015.

Bestämde mig 2010 efter avslutat klassiker att när jag fyller 45 så ska jag genomföra en ironman.

Kört lite 1/2 im och olympiska triathlontävlingar och en handfull marathon.

12-13h känns som en rimlig

Det är kul att följa blåbärstrådarna varje år och se folk som peppar varandra.
Men få inte panik om ni inte hinner få ihop så många timmar som ni föresatt. Jag har haft en mycket ansträngande arbetssituation (nystartade verksamheter) det senaste året, oc

Träningsmängden har betydelse men är inte avgörande för insatsen. Henrik Ahlin gjorde en enkät om träningsmängd och resultat under 2014 som han redovisar här:
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=158627

Man kan se en korrelation mellan träningsmä

Jag har fått för mig, och här talar jag utan någon förankring i vetenskap, att om man som jag behöver bygga upp uthållighet över längre distanser behöver man lägga mycket tid och mala länge. Detta resulterar ju onekligen till att man hamnar högt på listan

Inget blåbär men kommer följa tråden ändå. Gjorde debuten i år i Kalmar och tyckte det var så grymt roligt att jag är anmäld till nästa år. Denna gång med lite mer tidsfokus(sub12), får se hur det går. Ska bli intressant och följa denna tråd.

Hej Alla

Erik 42 år från Vällingby.
Är också blåbär inför IM 2015.
Siktar på att gå från soffpotatis till att bli en Ironman på 2 år 🙂
2014 har sett ut så här.
Öppetspår (premiär) 2014: 10:05:00
Vätternrundan (premiär) 2014: 11:54:00
Vansbro (Premiär)

Är anmäld 🙂 Körde Århus 1/2 Ironman i somras och fick mersmak så till nästa år tar vi steget fullt ut. Hoppas på att man kan få flyt i träningen under hela året och slippa skador. Ont i höften just nu men hoppas att det snart går över. Bättre nu än i aug

Roligt, jag hänger med på denna tråd. Jag är absolut ett blåbär och under 2015 kör jag min första IM.