Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Lägg de i enkät 😉

Min tanke kring det här träningsåret och min IM att många kommer tycka jag underpresterade i förhållande till nerlagd tid. Jag tror att nästa IM kommer jag ha nytta av detta träningsår på så sätt att det gjort mig "hårdare" i kroppen och kanske i knoppen.

Nu två veckor efter IM har jag kunnat samla mig lite. Är sjukt nöjd med min insats. Tvivlade mycket till om mina mål var för hårt satta relativt till den insatsen jag hade tid att göra. Nu efter att ha kammat hem medaljen och finisher T-shirten kan jag sa

Så här 2 veckor efter Kalmar så känner jag mig återhämtad, börjar bli sugen att träna igen. Har hållit mig till cykel, simning och lätt gym/styrketräning. Bestämde mig för att prova att köra Stockholm Triathlon, olympisk distans. Det funkade jättebra, kun

Hej, jag är supernöjd med min insats i Köpenhamn. 12 timmar och 8 minuter. Det som jag framförallt är nöjd med är vägen dit. Att all den träning som jag har lagt har gett resultat. Det kanske är det viktigaste. Vägen till en Ironman. Att sätta upp en måls

Topplistan v 34

Långa listan
1. Patrik Floren 2639 min
2. Christian Löfstrand 2605 min
3. Christian Strömberg 2456 min
4. Joakim Andersson 2444 min
5. Marie-Louise Jakobsson 2386 min
6. Micke Ajax 2253 min
7. Peter Telemo 2201 min
8. Fredrik Elb 2184 mi

Bra jobbat med tråden och din egen IM Peter.

15st IM tälvingar kvar för 2015, men har inte hört av någon blåbär som ska till de, ev Mallorca eller Barcelona.

jag har än vän som göra number 14 och 15 (och nr 4 och 5 för 2015) den 7 nov i Florida och seda

Kalmar IM 2015 - Träningstid kontra sluttid
https://henriktri.files.wordpress.com/2015/09/im20151.pdf

Intressant, men förvånad över att det inte finns större klar korrelation mellan träningstid och sluttid.

nej, jag tror det har mer att göra med bakgrund och tränings mängd 5+ år tillbaka.

en fd löpare kanske klara springa under 4:00 med minimal träning
men jag måste springa 120-150mil innan jag skulle kunna klara 4:00

en fd simmare klara 66 min under bra f