Quote from Funbeat user on 12 June 2009, 22:29Håkan, ett tips är att köra en triathlon redan i år om du inte provat. Då märker du lite svagheter, du får lite rutin och du blir ordentligt peppad inför vinterns träning.
Håkan, ett tips är att köra en triathlon redan i år om du inte provat. Då märker du lite svagheter, du får lite rutin och du blir ordentligt peppad inför vinterns träning.
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 10:08Licens?
Funderade på att köra en sprint i år faktiskt, den som går här i Stockholm. Bara för att känna på det och se om man klarar av att hålla rätt på allt 🙂
Licens?
Funderade på att köra en sprint i år faktiskt, den som går här i Stockholm. Bara för att känna på det och se om man klarar av att hålla rätt på allt 🙂
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 11:34Håller med Anders, han gjorde det inför kalmar förra året.
Fördelen med licens tycker jag är att man är försäkrad under träning/tävling. Dock ingen licenskrav på motionsklasserna.
Håller med Anders, han gjorde det inför kalmar förra året.
Fördelen med licens tycker jag är att man är försäkrad under träning/tävling. Dock ingen licenskrav på motionsklasserna.
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 20:03Jag tänkte förra våren att jag kör kalmar 09 då får jag ett år till med bra träning! I år har jag inte tränat någonting och formen var mycket bättre förra. Vad lär man sig av det? Jo ingen mening att skjuta upp det! Kör i år!
Jag tänkte förra våren att jag kör kalmar 09 då får jag ett år till med bra träning! I år har jag inte tränat någonting och formen var mycket bättre förra. Vad lär man sig av det? Jo ingen mening att skjuta upp det! Kör i år!
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 21:24För att träna löpning rekommenderas oftast tre pass/vecka varav ett långt och ett intervall, samma för cykling och så minst tre simpass....(#)
Mitt tips för att överleva som heltidsarbetande motionär med familj eller andra tidskrävande distraktioner är at
För att träna löpning rekommenderas oftast tre pass/vecka varav ett långt och ett intervall, samma för cykling och så minst tre simpass....(#)
Mitt tips för att överleva som heltidsarbetande motionär med familj eller andra tidskrävande distraktioner är at
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:34Britta,
jag har som tur är (?) ingen familj att ta hänsyn till utan behöver "bara" komma överens med mig själv, vilket kan vara nog så svårt ibland 🙂men som sagt, vi kan prata mera mellan Hornstull och Järna, det låter som en bra plan.
Britta,
jag har som tur är (?) ingen familj att ta hänsyn till utan behöver "bara" komma överens med mig själv, vilket kan vara nog så svårt ibland 🙂
men som sagt, vi kan prata mera mellan Hornstull och Järna, det låter som en bra plan.
Quote from Håkan Öhling on 16 June 2009, 09:27Om man hälsar på någon sådär lagom långt bort (12-17 mil) så cyklar triathleten och sambo kör barnen i bilen. Är det kortare (1-4 mil) så springer triathleten. 🙂 Eventuellt kan man byta på hemvägen 😉
Om man hälsar på någon sådär lagom långt bort (12-17 mil) så cyklar triathleten och sambo kör barnen i bilen. Är det kortare (1-4 mil) så springer triathleten. 🙂 Eventuellt kan man byta på hemvägen 😉
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 10:53Torbjörn,
jag har faktiskt redan "förvarnat" kompisar som bor på lagom cykelavstånd att de kommer att få betydligt flera fikabesök under sensommarn/tidig höst 😀känner mig grymt taggad att börja cykla "på riktigt" i stället för att cykla mountain bike p
Torbjörn,
jag har faktiskt redan "förvarnat" kompisar som bor på lagom cykelavstånd att de kommer att få betydligt flera fikabesök under sensommarn/tidig höst 😀
känner mig grymt taggad att börja cykla "på riktigt" i stället för att cykla mountain bike p
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 11:38Mmmm. Känner igen det där med. Ibland känns hela mitt liv som en övning i logistik och väskpackande. Så man torkar sig med pappersservetter efter duschen på jobbet, sitter i svettiga tights på mötet, springer ett par mil i sommarvärme utan dricka.....men
Mmmm. Känner igen det där med. Ibland känns hela mitt liv som en övning i logistik och väskpackande. Så man torkar sig med pappersservetter efter duschen på jobbet, sitter i svettiga tights på mötet, springer ett par mil i sommarvärme utan dricka.....men
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 18:24Så skönt att det finns likasinnade. 🙂
Så skönt att det finns likasinnade. 🙂