Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag är så dj*vla usel
You need to log in to create posts and topics.

Jag är uslast i världen på att träna styrka för vaderna. Jag behöver det för att kuna bli av med småkrämpor och få mer "klipp" i löpsteget men gör det nästan aldrig.

Läste Anders Gerderuds artikel på marathon och tänker nu skärpa mig som F*N!

För att gö

Annars så är det bara att springa lite på framfoten. Jäklar vilken träningsvärk man får i vaderna då =) Jag har träningsvärk i 3 dagar efter varje pass nu förtiden =)

Gör det när du borstar tänderna, 2x2 minuter 7 ggr vecka borde väl ge nått...

Jag tar det här som ett upprop. Låt alla oss som är "Så dj*vla usla ... " på vadträningen hänga på Daniel och peppa varandra. Nu ska vi bli BRA människor.

Jag hänger på. Kan vi lägga till det som en träningsform så att vi kan följa vårt mål?

Jag reggar det som styrka-vader. Tänkte toppa den listan om en månad!

Kör sparringträning en gång per vecka, det är hyfsad bra vadträning! (upp på tå i 90 minuter..)

Varvar ibland mitt vanliga löpsteg med "extra mycket springa på framfoten löpning", dock inte om jag ska springa långpass. För j-ar vad trött man blir i vaderna - orkar dock längre och längre sträckor. 🙂

Skoja doja, man blir så enormt trött. Jag orkar ungefär 25 min på framfoten nu. I helgen ska 30 minuter (eller mer) klaras av. Men man får ordentligt starta vader av det.

Verkar ju rimligt,
– Hellre hundra tåhävningar om dagen än att lägga på fem kilometer på träningsrundan, lyder tipset.

Får börja med tåhävnningar, jag med.

Hur menar ni när ni springer på framfoten?

När jag springer och sätter ner foten "mitt" under kroppen så känns det som det är stopp och hela foten slår i marken. Typ nästan samtidigt.

Menar ni att ni vinklar ner tårna lite mot marken innan foten tar mar