Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatJag blir bländad!
You need to log in to create posts and topics.

Ja det är mycket frustration över att form går före funktionalitet och där kan jag som gammal backendprogrammerare hålla med. För mig är funktionalitet alltid viktigast men jag antar att annonsköparna vill se något som är snyggt och det är väl priset vi s

Som utvecklare så har jag full förståelse för att det är svårt att testa för alla typer av webläsare och dessutom för alla versioner av dessa som finns. Tar vi dessutom med alla varianter av mobiler så blir det praktiskt omöjligt att klara av alla.

Formen hänger ihop med funktionaliteten. Om valet av typsnitt och färger gör sajten svår att använda, så påverkar ju det funktionaliteten.

Det är svårt att testa alla nya (smarta) funktioner, när jag har fullt sjå att försöka se vad det står när kontrast

1 vecka och 1 dag sen sidan lanserades med den nya designen, jag tycker nog att de har rätt till lite mer tid än så för att hinna kamma ut problemen och buggarna.

Jag vill verkligen inte vara i Olles skor just nu... Stackarn (#)

Ja jösses! Ge det lite tid ... här formligen rasar ju in åsikter och det är väl bra men glöm inte att det är VI som är Olles testgrupp och som skall hjälpa honom med buggrättning layout-puts mm mm. Det är nog bra om han får lite tid att fixa till alla ön

Jag startade denna tråden för att jag ser ett problem för sajten att en bländningseffekt uppstår med mina ögon och på min dator men även på datorn på jobbet.

Jag tror inte att jag är så ensam om denna bländningseffekt!

Jag skulle vara tacksam om de som

Google har skrotat stödet för IE7 i Google apps, många webbplatser lär följa det exemplet snabbt. IE7 är nog för ostandard och dålig för att det ska vara vettigt att supportera den. Det går att göra, men man får i stort sett skriva två olika webbplatser,

Ok, fel av mig, nu har jag kollat. Det är IE8 vi kör här (sedan ett par månader tillbaka). Jag kompletterar inlägget ovan.

Hemma ligger IE och skrotar och används bara för de sidor som vägrar funka i något annat.

IE9 börjar rätta in sig i ledet ganska bra, men det kommer att ta ett tag innan den blir någorlunda spridd.

Jag växlar mellan Internet Explorer 9 och Chrome (v14) på mina Windows 7-datorer och tycker att båda läsarna fungerar riktigt bra. Firefox verkar ha kollapsat av sin egen tyngd och Opera har svårt att hänga med i utvecklingen.

Det nya Funbeat har nog låt