Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatJag blir bländad!
You need to log in to create posts and topics.

Alla vet att en liten andel av kunderna står för de stora support-jobbet och klagomålen. Smarta företagare försöker att få bort dessa kunder, för att få mer tid över för de bra kunderna (eller livet i stort).

Min rekommendation till Olle är att fundera ö

Jag är för konstruktiv kritik och tycker att sarkasm ofta känns onödigt. Sen får man försöka skilja på sak och person. Man får vara frustrerad och uttrycka sin frustration över att man saknar vissa saker (och har saknat i flera månader) som man tycker är

Det var mild gulbeige färg på bakgrunden till de olästa inläggen och mindre vitt runt. En pastellfärg som bakgrund på olästa inlägg skulle tona ned det hela lite.

Personligen så gillar jag den orange:a (suck, detta ord gör mig vansinnig! stavning?) färgen som dyker upp här och där. Den vore snygg i en ljusare variant, vilket liknar den gulbeiga bakgrunden som var innan.

Sedan tycker jag det är synd att utseendet g

Du har tur Anna för på svenska heter det brandgula.

Off topic igen, men orange är ett låneord och kan ska helst lämnas oböjt. Man kan skriva om meningen för att undvika ordet helt eller använda det svenska ordet brandgul. Man kan också använda mer beskrivande termer, som apelsinfärgad. 🙂

Nä, det är inte apelsinfärgat tycker jag 😉 "Brandgula" blir väldigt bra, varöfr krångla till det när det finns ett bra - och målande - svenskt ord?

http://www.spraknamnden.se/fragor/arkiv_sprakrad_03.htm#beige 😉

Man kan också notera att orange finns med i SAOL och där beskrivs som "rödgul" eller "apelsinfärgad" (you loose). Faktiskt inte "brandgul" som dock naturligtvis också finns som uppslagsord.

Attans! 😀 Men jag håller inte med SAOL. Eller så är färgen här på funbeat inte orange/brandgul/rödgul.

Morotsfärgad? Eller något mera tekniskt bestående av bokstäver och siffror för att vara entydiga kanske? 😉

"you loose"?

Anklagar du någon för att vara lösaktig? 😀

Edit: http://www.ross.net/notes/loose.shtml
Sorry, men eftersom sprkpolisen redan var på inmarsch,. så kunde jag inte riktigt hålla mig. 🙂