Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 19:42Eller så kan man helt enkelt följa Svenska akademiens ordlista och skriva antingen oböjt eller med en a-ändelse i bestämd form/plural.
Eller så kan man helt enkelt följa Svenska akademiens ordlista och skriva antingen oböjt eller med en a-ändelse i bestämd form/plural.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 19:43Orkade inte kolla utan chansade :-).
Orkade inte kolla utan chansade :-).
Quote from Rasmus Olsson on 20 September 2011, 19:46Å härligt, fler som förordar ordet brandgul.
Jag fick in det på DN:s lista för utrotningshotade ord för ett tag sen.
Å härligt, fler som förordar ordet brandgul.
Jag fick in det på DN:s lista för utrotningshotade ord för ett tag sen.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 19:52Svårt att hävda att det är så det heter på svenska om det är utrotningshotat.
Men nu ska jag sluta vara OT i den här tråden.
Svårt att hävda att det är så det heter på svenska om det är utrotningshotat.
Men nu ska jag sluta vara OT i den här tråden.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 20:07"sprkpolisen"...?
"sprkpolisen"...?
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 20:14Plus på Fredrik N för att han såg det. Han missade dock den bristande interpunktionen. 😉
On-opic: Bländad? Dags att justera ner kontrast/ljusstyrka på skärmen?
Plus på Fredrik N för att han såg det. Han missade dock den bristande interpunktionen. 😉
On-opic: Bländad? Dags att justera ner kontrast/ljusstyrka på skärmen?
Quote from Rasmus Olsson on 20 September 2011, 20:18Så du menar att vi ska sitta å justera om skärmen för en enda sajt, sen justera tillbaka för alla andra sajter? Suck...
Så du menar att vi ska sitta å justera om skärmen för en enda sajt, sen justera tillbaka för alla andra sajter? Suck...
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 20:20"Han missade dock den bristande interpunktionen."
Det vet du inte.
För övrigt bör Språkhistoriska museet få ha kvar "brandgul" i sin monter.
"Han missade dock den bristande interpunktionen."
Det vet du inte.
För övrigt bör Språkhistoriska museet få ha kvar "brandgul" i sin monter.
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 20:26Magnus: Seriöst? Om jag sänker min kontrast blir det bara mer grått alltihop. Om jag sänker ljusstyrkan så blir det... mörkare. På inga vilkors vis kan jag få min skärm (nyinköpt LED-skärm) att få fram någon skillnad på bakgrundstonen mellan de lästa och
Magnus: Seriöst? Om jag sänker min kontrast blir det bara mer grått alltihop. Om jag sänker ljusstyrkan så blir det... mörkare. På inga vilkors vis kan jag få min skärm (nyinköpt LED-skärm) att få fram någon skillnad på bakgrundstonen mellan de lästa och
Quote from Bjarne Lewin on 20 September 2011, 20:31Läs om läs rätt Magnus! 😉
Jag har redan tonat ner skärmen och skrivit det i första inlägget i tråden
Läs om läs rätt Magnus! 😉
Jag har redan tonat ner skärmen och skrivit det i första inlägget i tråden