Quote from Guest on 13 April 2011, 09:23Hej!
Jag är ny här - och inleder direkt med att starta en diskussionstråd.
Så här är läget:
Jag har aldrig tränat med landsvägsracer. Men i ett antal år nu har jag gått och funderat på att så börja göra. Jag tror att det är en bra och skonsam träningsf
Hej!
Jag är ny här - och inleder direkt med att starta en diskussionstråd.
Så här är läget:
Jag har aldrig tränat med landsvägsracer. Men i ett antal år nu har jag gått och funderat på att så börja göra. Jag tror att det är en bra och skonsam träningsf
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:33Hej Petter
Jag är en nybörjare på cykel, jag köpte min första racer för exakt ett år sedan, hade då aldrig cyklat på en tidigare utan tyckte som du att det såg ut att vara en bra träningsform.
Jag köpte en enklare cykel till att börja med, med pedaler k
Hej Petter
Jag är en nybörjare på cykel, jag köpte min första racer för exakt ett år sedan, hade då aldrig cyklat på en tidigare utan tyckte som du att det såg ut att vara en bra träningsform.
Jag köpte en enklare cykel till att börja med, med pedaler k
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:40Skillnaden mellan en carbonram och en dito alu är inte mer än 200 gram.
Skillnaden mellan en carbonram och en dito alu är inte mer än 200 gram.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:47På vilket sätt ska du använda din cykel?
Kommer den att användas till jobbpendling huvudsakligen?
Blåser det mycket på de sträckorna du kommer att cykla? Tror du att du kommer cykla om vintern? Hyr mycket pengar kan du tänka dig att lägga på en cykel?
På vilket sätt ska du använda din cykel?
Kommer den att användas till jobbpendling huvudsakligen?
Blåser det mycket på de sträckorna du kommer att cykla? Tror du att du kommer cykla om vintern? Hyr mycket pengar kan du tänka dig att lägga på en cykel?
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:00Kontakta en cykelklubb och häng med och kör med deras nybörjargrupper. Där kommer du att få värdefulla tips. Det bör ju finnas ett antal att välja på i GBG området.
Kontakta en cykelklubb och häng med och kör med deras nybörjargrupper. Där kommer du att få värdefulla tips. Det bör ju finnas ett antal att välja på i GBG området.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:21Här är en sammanställning med fina rundor runt Göteborg. Varierande längder och "ansträngningsnivåer".
http://www.lvg.nu/r_kartor.htm
Här är en sammanställning med fina rundor runt Göteborg. Varierande längder och "ansträngningsnivåer".
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:40Är du nybörjare så glöm inte kadensmätare,kan spara många sk. läkaknänatimmar.
Är du nybörjare så glöm inte kadensmätare,kan spara många sk. läkaknänatimmar.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:53kadensmätare? Häng på cykelklubben istället för att börja leka med såna specialprylar
kadensmätare? Häng på cykelklubben istället för att börja leka med såna specialprylar
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:06Petter: Köp en billig cykel som du tycker är fin och som passar dig i storlek och köp cykelbrallor, handskar, brillor och skor. Det är väl typ minimi-utrustningslistan. Om du sen blir biten av cyklingen så kan du köpa upp dig. Onödigt att lägga ner en hal
Petter: Köp en billig cykel som du tycker är fin och som passar dig i storlek och köp cykelbrallor, handskar, brillor och skor. Det är väl typ minimi-utrustningslistan. Om du sen blir biten av cyklingen så kan du köpa upp dig. Onödigt att lägga ner en hal
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:11Om ingen har sagt det, Helmut på. Det är en billig försäkring.
Om ingen har sagt det, Helmut på. Det är en billig försäkring.