Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 17:21Petter E
Jag tycker att det är viktigt att få hjälp med att hitta en cykel som passar dig storleksmässigt, oavsett pris. För mig var det guld att gå runt bland olika cykelhandlare och pröva olika cyklar. Det är viktigt att få den rätt inställd också. Tit
Petter E
Jag tycker att det är viktigt att få hjälp med att hitta en cykel som passar dig storleksmässigt, oavsett pris. För mig var det guld att gå runt bland olika cykelhandlare och pröva olika cyklar. Det är viktigt att få den rätt inställd också. Tit
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 20:02""kadensmätare? Häng på cykelklubben istället för att börja leka med såna specialprylar ""
Att kadensmätare var en specialpryl som man enbart leker med var helt nytt för mig.
Vi är nog många som har haft nytta av den specialprylen.
""kadensmätare? Häng på cykelklubben istället för att börja leka med såna specialprylar ""
Att kadensmätare var en specialpryl som man enbart leker med var helt nytt för mig.
Vi är nog många som har haft nytta av den specialprylen.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 01:03"Vad ska jag som är total novis tänka på?"
Alla bilförare kan göra en miss, är det en tveksam situation så chansa inte. Använd hjälm, den kan bli livsavgörande.Uppträd i trafiken på ett sånt sätt att folk i allmänhet inte tittar snett på oss cyklister.
"Vad ska jag som är total novis tänka på?"
Alla bilförare kan göra en miss, är det en tveksam situation så chansa inte. Använd hjälm, den kan bli livsavgörande.
Uppträd i trafiken på ett sånt sätt att folk i allmänhet inte tittar snett på oss cyklister.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 08:10Att du garanterat kommer att ramla ett par gånger med fötterna kvar i pedalerna ... 🙂
Att du garanterat kommer att ramla ett par gånger med fötterna kvar i pedalerna ... 🙂
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 13:301) Ägna många timmar på funbeat för kunskapen!
2) Cykla mycket!Jag är bättre på 1:an än 2:an. *skratt*
1) Ägna många timmar på funbeat för kunskapen!
2) Cykla mycket!
Jag är bättre på 1:an än 2:an. *skratt*
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 21:58"
Jenny Sundström"hehe tvåan måste man öva på lite....
Vet inte om någon kanske redan skrivit det, men om inte---
HJÄLM, ett måste, och en liten cykeldator såklart
"
Jenny Sundström"
hehe tvåan måste man öva på lite....
Vet inte om någon kanske redan skrivit det, men om inte---
HJÄLM, ett måste, och en liten cykeldator såklart
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 23:36Tack Anders, nu vågar jag ju knappt tänka på att cykla. Jag vill inte ramla igen med fötterna kvar på pedalerna (#)
Tack Anders, nu vågar jag ju knappt tänka på att cykla. Jag vill inte ramla igen med fötterna kvar på pedalerna (#)
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 18:13I nya numret av Cykeltidningen Kadens testar man en 8 billiga racers lämpliga för som första cykel. Canyon Roadlite 6.0 vann, de som fick sämt betyg var de med Sora-växlar resp lite sämre bromsar.
I nya numret av Cykeltidningen Kadens testar man en 8 billiga racers lämpliga för som första cykel. Canyon Roadlite 6.0 vann, de som fick sämt betyg var de med Sora-växlar resp lite sämre bromsar.
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 18:23Tog de ställning till om det är lämpligt att köpa sin första racer över nätet?
Cykelhandlarna kan hjälpa till med många saker när man väl har köpt cykeln på nätet, mot betalning.
Tog de ställning till om det är lämpligt att köpa sin första racer över nätet?
Cykelhandlarna kan hjälpa till med många saker när man väl har köpt cykeln på nätet, mot betalning.
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 18:37Vid en vurpa, hur hårt sitter man fast vid pedalerna? Det är ju inte som skidor och utlösningsmekanism precis, och jag funderade på saken då jag vaggade till och kom ut i lösgrus och någon tusendel var på väg ner i diket....
Vid en vurpa, hur hårt sitter man fast vid pedalerna? Det är ju inte som skidor och utlösningsmekanism precis, och jag funderade på saken då jag vaggade till och kom ut i lösgrus och någon tusendel var på väg ner i diket....