Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelJag vill börja landsvägscykla - v …
You need to log in to create posts and topics.

Hjälm är ju så självklart, så det glömde jag bort att skriva.

Åk till en vettig cykelhandlare och få hjälp med vad du vill ha.
Cykelmagneten i Falkenberg är väldigt behjälplig och har ett stort utbud hemma som du kan testa. Ring till Göran och prata med honom.

Marias råd är guld. Börja med grejer som är överkomliga i pris o du trivs med - känns sköna o ser ok ut. Fina/bra/dyra grejer kommer du att vilja köpa när du väl blivit biten, men vänta med den investeringen tills du lärt dig lite vad du vill ha.

En fin

Blocket verkar vara ett bra ställe att hitta vettiga cyklar till ett vettigt pris.
Det gäller bara att veta vilken som passar och som inte är ett överprisat vrak.

Jag håller med David och tycker att en bra cykelhandlare är guld värt. De brukar ofta ha kvar av förra årets modell som de säljer lite billigare.

Alternativet är om man har en racercyklande kompis som kan hjälpa till vid begagnat-köp.

Med tanke på hur många som sitter som skadeskjutna kråkor på sina racercyklar så är inte ett innehav en garanti på "Bike Fit".

Sant. 🙂

Cykla är socialt trevligt så se till att du har några att åka med.
Man behöver inte vara på samma nivå för att kunna köra ihop, är någon starkare så får den dra längre och den som inte riktigt orkar med kan ligga på rulle hela tiden.
Man blir förvånad vad

Biltema har användbar cykelutrustning som är riktigt billig.

Jag började med nästan bara biltemagrejer och har bytt ut allt utom min pendlarväska och vattenbehållare sen dess (1½ år sen).

Tycker ändå det varit värt det eftersom det var så pass lite pen

Det är väl just de två prylarna som de har svårt att misslyckas med.