Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:12Hjälm är ju så självklart, så det glömde jag bort att skriva.
Hjälm är ju så självklart, så det glömde jag bort att skriva.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:18Åk till en vettig cykelhandlare och få hjälp med vad du vill ha.
Cykelmagneten i Falkenberg är väldigt behjälplig och har ett stort utbud hemma som du kan testa. Ring till Göran och prata med honom.
Åk till en vettig cykelhandlare och få hjälp med vad du vill ha.
Cykelmagneten i Falkenberg är väldigt behjälplig och har ett stort utbud hemma som du kan testa. Ring till Göran och prata med honom.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:22Marias råd är guld. Börja med grejer som är överkomliga i pris o du trivs med - känns sköna o ser ok ut. Fina/bra/dyra grejer kommer du att vilja köpa när du väl blivit biten, men vänta med den investeringen tills du lärt dig lite vad du vill ha.
En fin
Marias råd är guld. Börja med grejer som är överkomliga i pris o du trivs med - känns sköna o ser ok ut. Fina/bra/dyra grejer kommer du att vilja köpa när du väl blivit biten, men vänta med den investeringen tills du lärt dig lite vad du vill ha.
En fin
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:30Blocket verkar vara ett bra ställe att hitta vettiga cyklar till ett vettigt pris.
Det gäller bara att veta vilken som passar och som inte är ett överprisat vrak.
Blocket verkar vara ett bra ställe att hitta vettiga cyklar till ett vettigt pris.
Det gäller bara att veta vilken som passar och som inte är ett överprisat vrak.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:33Jag håller med David och tycker att en bra cykelhandlare är guld värt. De brukar ofta ha kvar av förra årets modell som de säljer lite billigare.
Alternativet är om man har en racercyklande kompis som kan hjälpa till vid begagnat-köp.
Jag håller med David och tycker att en bra cykelhandlare är guld värt. De brukar ofta ha kvar av förra årets modell som de säljer lite billigare.
Alternativet är om man har en racercyklande kompis som kan hjälpa till vid begagnat-köp.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:38Med tanke på hur många som sitter som skadeskjutna kråkor på sina racercyklar så är inte ett innehav en garanti på "Bike Fit".
Med tanke på hur många som sitter som skadeskjutna kråkor på sina racercyklar så är inte ett innehav en garanti på "Bike Fit".
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:38Sant. 🙂
Sant. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 12:07Cykla är socialt trevligt så se till att du har några att åka med.
Man behöver inte vara på samma nivå för att kunna köra ihop, är någon starkare så får den dra längre och den som inte riktigt orkar med kan ligga på rulle hela tiden.
Man blir förvånad vad
Cykla är socialt trevligt så se till att du har några att åka med.
Man behöver inte vara på samma nivå för att kunna köra ihop, är någon starkare så får den dra längre och den som inte riktigt orkar med kan ligga på rulle hela tiden.
Man blir förvånad vad
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 12:17Biltema har användbar cykelutrustning som är riktigt billig.
Jag började med nästan bara biltemagrejer och har bytt ut allt utom min pendlarväska och vattenbehållare sen dess (1½ år sen).
Tycker ändå det varit värt det eftersom det var så pass lite pen
Biltema har användbar cykelutrustning som är riktigt billig.
Jag började med nästan bara biltemagrejer och har bytt ut allt utom min pendlarväska och vattenbehållare sen dess (1½ år sen).
Tycker ändå det varit värt det eftersom det var så pass lite pen
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 12:20Det är väl just de två prylarna som de har svårt att misslyckas med.
Det är väl just de två prylarna som de har svårt att misslyckas med.