Quote from Guest on 22 March 2007, 20:54Jag är en usel löpare och har alltid varit. Trots 20 års fotbollsspel + många andra sporte under "ungdomen" har det aldrig lossnat för långdistanslöpning utan det blir mest intervall.
Nu är det mest golf som gäller och ansträngande motion är vikt till st
Jag är en usel löpare och har alltid varit. Trots 20 års fotbollsspel + många andra sporte under "ungdomen" har det aldrig lossnat för långdistanslöpning utan det blir mest intervall.
Nu är det mest golf som gäller och ansträngande motion är vikt till st
Quote from Urban Nilsson on 22 March 2007, 21:04Ledsen att behöva berätta detta men 1-2 gånger i veckan bygger inte upp någon kondis alls. Möjligen bibehåller en.
En gammal och fungerande regel säger: 3 gånger i veckan minst 30 minuter per gång bygger kondition.
Under dessa havtimmespass ska du bland
Ledsen att behöva berätta detta men 1-2 gånger i veckan bygger inte upp någon kondis alls. Möjligen bibehåller en.
En gammal och fungerande regel säger: 3 gånger i veckan minst 30 minuter per gång bygger kondition.
Under dessa havtimmespass ska du bland
Quote from Funbeat user on 22 March 2007, 21:11Tror att http://www.marathon.se har bra upplägg för att komma igång med löpning.
Så kollar du under Träning -> Program
Där finns det jättebra 🙂
Tror att http://www.marathon.se har bra upplägg för att komma igång med löpning.
Så kollar du under Träning -> Program
Där finns det jättebra 🙂
Quote from Funbeat user on 22 March 2007, 21:14Om du blir trött efter 10 min i ditt 55 min/mil-tempo skulle jag om jag vore dig sänka tempot och försöka hålla på längre istället till en början...
Om du blir trött efter 10 min i ditt 55 min/mil-tempo skulle jag om jag vore dig sänka tempot och försöka hålla på längre istället till en början...
Quote from Camilla Höög on 22 March 2007, 21:40Det tempot är ganska snabbt även för de som springer mycket, så först och främst sänk hastigheten.
Våren är äntligen här så stick ut och spring i naturen och njut av den friska luften och solen i ett tempo som gör att du orkar. Börja med en kortare sträck
Det tempot är ganska snabbt även för de som springer mycket, så först och främst sänk hastigheten.
Våren är äntligen här så stick ut och spring i naturen och njut av den friska luften och solen i ett tempo som gör att du orkar. Börja med en kortare sträck
Quote from Funbeat user on 22 March 2007, 23:05Ja, sänk farten! Så springer du snart en halvmara 😉
Ja, sänk farten! Så springer du snart en halvmara 😉
Quote from Viktor Wrede on 23 March 2007, 06:14Sänk farten - inte konstigt du tar slut. Först distansen sedan farten - allt annat sliter mkt på kroppen! Men ge dej inte! Om du skyndar långsamt så har du snart lagt milen bakom de och siktar längre!!
Sänk farten - inte konstigt du tar slut. Först distansen sedan farten - allt annat sliter mkt på kroppen! Men ge dej inte! Om du skyndar långsamt så har du snart lagt milen bakom de och siktar längre!!
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 08:52Jag håller med föregående talare och speciellt starkt på en del punkter:
-Skall du börja springa 10 km så är 55 min/mil för snabbt. Börja långsammare så kommer du dit snart nog.
-3 ggr per vecka minst ger resultat vare sig man vill eller ej. Du behöver a
Jag håller med föregående talare och speciellt starkt på en del punkter:
-Skall du börja springa 10 km så är 55 min/mil för snabbt. Börja långsammare så kommer du dit snart nog.
-3 ggr per vecka minst ger resultat vare sig man vill eller ej. Du behöver a
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 08:59Ett litet tips - kanske vid sidan om trådämnet. Med månadens nummer av Fitness Magazine (sen kan man tycka vad man vill om tidningen....) får man en bok om just pulsträning skriven av Camilla Porsman. Jag har läst halva nu och tycker den är väldigt bra sk
Ett litet tips - kanske vid sidan om trådämnet. Med månadens nummer av Fitness Magazine (sen kan man tycka vad man vill om tidningen....) får man en bok om just pulsträning skriven av Camilla Porsman. Jag har läst halva nu och tycker den är väldigt bra sk
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 13:29Mitt tips är: Skippa löpbandet och ut i naturen!
Det är _mycket_ mer motiverande att springa under bar himmel med solen som skiner, fåglar som kvittrar och en ilsken Rotweiler som nafsar dig i hälarna.
Börja med att springa och gå omvartannat, för att gö
Mitt tips är: Skippa löpbandet och ut i naturen!
Det är _mycket_ mer motiverande att springa under bar himmel med solen som skiner, fåglar som kvittrar och en ilsken Rotweiler som nafsar dig i hälarna.
Börja med att springa och gå omvartannat, för att gö