Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 13:58Anders: eller släpa runt på en rottweiler som tycker att joggingturen är det tråkigaste som finns... 40 kilo extra liksom, det får man bra kondition av...
Anders: eller släpa runt på en rottweiler som tycker att joggingturen är det tråkigaste som finns... 40 kilo extra liksom, det får man bra kondition av...
Quote from Michael Lembke on 23 March 2007, 14:23Tack för alla synpunkter och tips. Jag skall försöka bemöta/kommentera en del av dem.
Daniel R >> Det var tråkigt att höra, men det är nog allt vad tiden räcker till om jag skall träna styrka och spela golf oxå. Så det blir inget bättre alls alltså?
Mar
Tack för alla synpunkter och tips. Jag skall försöka bemöta/kommentera en del av dem.
Daniel R >> Det var tråkigt att höra, men det är nog allt vad tiden räcker till om jag skall träna styrka och spela golf oxå. Så det blir inget bättre alls alltså?
Mar
Quote from Camilla Höög on 23 March 2007, 14:41Om du bara orkar i 10 minuter så är tempot på tok för högt även om det till en början känns långsamt.
Det finns någon praxis som säger att 2 pass bibehåller och över det så förbättrar du dig. Eftersom du även sysslar med annat så gör du mer än 2 pass och
Om du bara orkar i 10 minuter så är tempot på tok för högt även om det till en början känns långsamt.
Det finns någon praxis som säger att 2 pass bibehåller och över det så förbättrar du dig. Eftersom du även sysslar med annat så gör du mer än 2 pass och
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 14:58Men det måste väl vara om man redan springer 2 pass? Alltså när kroppen vant sig vid det. Om man jämför 0 pass och 2 pass så måste väl kondisen bli bättre. Jag har aldrig sprungit mer än 2 pass i veckan (men jag kör iofs en massa annat) och min kondis bli
Men det måste väl vara om man redan springer 2 pass? Alltså när kroppen vant sig vid det. Om man jämför 0 pass och 2 pass så måste väl kondisen bli bättre. Jag har aldrig sprungit mer än 2 pass i veckan (men jag kör iofs en massa annat) och min kondis bli
Quote from Camilla Höög on 23 March 2007, 15:13Ja, helt rätt.
All träning förbättrar upp till en viss nivå (normalnivån där man borde vara hela tiden 🙂 ), men att komma vidare från den nivån så krävs det att man ökar dosen.
Ja, helt rätt.
All träning förbättrar upp till en viss nivå (normalnivån där man borde vara hela tiden 🙂 ), men att komma vidare från den nivån så krävs det att man ökar dosen.
Quote from Therese Woodhill on 23 March 2007, 15:201-2 ggr i veckan ger en konditionsförbättring dock ser man en större tillbaka gång om man tränar mindre än 2 ggr i veckan.
Jag har själv tränat 2 ggr i veckan i flera år och det har gett bra resultat då. Jag kombinera det med prommenader och styrketräning
1-2 ggr i veckan ger en konditionsförbättring dock ser man en större tillbaka gång om man tränar mindre än 2 ggr i veckan.
Jag har själv tränat 2 ggr i veckan i flera år och det har gett bra resultat då. Jag kombinera det med prommenader och styrketräning
Quote from Urban Nilsson on 23 March 2007, 16:17>Mycket av träningen där sker två gånger i veckan. Hur hänger det ihop Daniel? 🙂
Har inte sett programmet men kan tänka mig att det i början handlar om att bygga en vana mer än kondis. Fråga vilken seriös tränare som helst så får du nog höra att för rel
>Mycket av träningen där sker två gånger i veckan. Hur hänger det ihop Daniel? 🙂
Har inte sett programmet men kan tänka mig att det i början handlar om att bygga en vana mer än kondis. Fråga vilken seriös tränare som helst så får du nog höra att för rel
Quote from Therese Woodhill on 23 March 2007, 17:26Daniel, vad är halvmesyr?
Ett hett tips är att se hur personen tränar i dags läget och sedan lägga program efter det. En som springer 1 km i nu läget lite då och då skulle jag som tränare inte ge ett program som bestod av tre(3) dagar i veckan direkt.
A
Daniel, vad är halvmesyr?
Ett hett tips är att se hur personen tränar i dags läget och sedan lägga program efter det. En som springer 1 km i nu läget lite då och då skulle jag som tränare inte ge ett program som bestod av tre(3) dagar i veckan direkt.
A
Quote from Urban Nilsson on 23 March 2007, 19:00>Daniel, vad är halvmesyr?
När man utifrån en given situation inte satsar fullt ut för att nå målet.
>Ett hett tips är att se...
Då går du, som tränare, emot de flesta böcker, sajter och personliga tränare som jag, och många med mig, fått information f
>Daniel, vad är halvmesyr?
När man utifrån en given situation inte satsar fullt ut för att nå målet.
>Ett hett tips är att se...
Då går du, som tränare, emot de flesta böcker, sajter och personliga tränare som jag, och många med mig, fått information f
Quote from Therese Woodhill on 23 March 2007, 19:44. Jag förstår vad du och dina kompisar vill få fram med 3X30 principen.
Visst har de i runnersworld stor erferanhet. Men jag har också en licens att jobba i hela världen med dessa frågor, så jag tror nog jag också vet vad jag talar om.
Som jag skrev så fi
. Jag förstår vad du och dina kompisar vill få fram med 3X30 principen.
Visst har de i runnersworld stor erferanhet. Men jag har också en licens att jobba i hela världen med dessa frågor, så jag tror nog jag också vet vad jag talar om.
Som jag skrev så fi