Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag vill springa en mil!
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med Johan.

Jag springer två gånger i veckan...ett intervallpass och ett längre pass. MEN, jag tränar kickboxning också en gång och intensivgympa en gång, och trots att löpning idkas endast två gånger per vecka märker jag att konditionen för v

Med risk för att bli tjatig (3:e gången jag skriver detta) ett av de tre passen kan ersättas av ett annat konditionspass (typ gympa).

Jag tycker heller inte man ska stressa in i löpningen. Där av gång/löpning metoden. Extremt skonsam (körde med den själ

Daniel jag tror ingen tycker attd e i runners worl är dåliga. Oftast är de som tränar även icke experter väldigt kunniga i sitt område. Det tycker jag är kul, att folk kan brinna för saker så mycket att de tar reda på så in i h*lv*t*s massa fakta.;)

Men

Jag tänkte mest att vi pratar om en kille som tränar rätt mycket (golf, styrka o dyl) och att han nog inte hade några problem med träningsmotivation. 😉

Slut på munhuggandet och tillbaka till trådens ursprung:

I nummer septembernumret 7/06 är det ett up

Tommy: Jag vet inte om man kan beställa gamla nummer av RW men en prenumeration är aldrig fel. Generella tips (som nybörjarträning) återkommer med jämna mellanrum.

Övrigt om RW:

Tidningen utkommer med 10 nr per år.

Tel 08-545 535 30 Fax 08-545 535 39
B

Såg i senaste RW nr3/07 att det fanns 3 sidor om nybörjarlöpning.

Spring ut och köp. 😀

OK, Daniel...som jag skrev är jag ingen expert på något vis, MEN är själv ny på det här med löpning (fast jag har hoppat över gång-springa-stadiet) och vet hur det är, att vara gröngöling. I början är det en kamp, att överhuvudtaget ge sig ut om det så ba

Sylvia: Samma här. Jag kämpade också med 2km en gång i tiden. Jag blandade gång/löp och ökade succesivt. Metoderna är ju många men baseras på samma principer. Börja långsamt. Inte för ofta (skaderisken) men ej heller för sällan. Öka succesivt.

Jag anser

Åh jag kommer ihåg som det var igår (det var förra sommaren...) första gången jag sprang Hellasgårdens 3:a utan att gå i uppförsbackarna. Började nästa lipa. Sen fortsatte jag nöta den, med målet på snabbare och snabbare tider. Men fattade till slut att d

det där är rätt inställning! så får man resultat, ihärdighet!(t+)