Quote from Catharina Brattlin on 25 March 2007, 17:24Skönt att höra att andra "löparentusiaster" har upplevt samma grej.
Den lilla kunskap jag besitter i ämnet, och som verkligen har gett mig en skjuts i rätt riktning mot min framtida halvmara (1 september 2007) har jag fått från Er kunniga Funbeatare. Sen
Skönt att höra att andra "löparentusiaster" har upplevt samma grej.
Den lilla kunskap jag besitter i ämnet, och som verkligen har gett mig en skjuts i rätt riktning mot min framtida halvmara (1 september 2007) har jag fått från Er kunniga Funbeatare. Sen
Quote from Funbeat user on 29 March 2007, 08:46Kom igen nu, grabben spelar golf. Uppenbarligen inte av rätta virket..
Nej då, det går att bygga upp kondis och löpstyrka med två pass i veckan.
Så här gjorde jag. Dag 1: backträning för styrka/intervallträning. Dag 2: springa/gå i låg fart ca 60 minute
Kom igen nu, grabben spelar golf. Uppenbarligen inte av rätta virket..
Nej då, det går att bygga upp kondis och löpstyrka med två pass i veckan.
Så här gjorde jag. Dag 1: backträning för styrka/intervallträning. Dag 2: springa/gå i låg fart ca 60 minute
Quote from Michael Lembke on 20 July 2007, 10:10Med så här många svar och intresserade själar har det nästan varit oförskämt av mig att inte jobba vidare på mitt milmål men likväl har löpningen varit förpassat till små korta lediga stunder. Jag tackar alla för synpunkter och tips!
Det har blivit knapp
Med så här många svar och intresserade själar har det nästan varit oförskämt av mig att inte jobba vidare på mitt milmål men likväl har löpningen varit förpassat till små korta lediga stunder. Jag tackar alla för synpunkter och tips!
Det har blivit knapp
Quote from Galderma Fritidsförening on 20 July 2007, 12:26Jag har svårt att springa långsamt! Jag springer bara kortare sträckor än så länge (upp till 6-7 km) men jag håller automatiskt ett tempo på 5 min/km. Om jag ska springa längre har jag hört att man bör dra ner på tempot till 7-8 min/km, i alla fall i börj
Jag har svårt att springa långsamt! Jag springer bara kortare sträckor än så länge (upp till 6-7 km) men jag håller automatiskt ett tempo på 5 min/km. Om jag ska springa längre har jag hört att man bör dra ner på tempot till 7-8 min/km, i alla fall i börj
Quote from Funbeat user on 20 July 2007, 14:29Mitt tips är nog bara att ge sig på att man ska springa långsamt och göra det fast det känns löjligt. Man får helt enkelt acceptera att detta är farten min kondition tillåter om jag ska kunan springa hela vägen. Ibland springer jag långsammare än jag skul
Mitt tips är nog bara att ge sig på att man ska springa långsamt och göra det fast det känns löjligt. Man får helt enkelt acceptera att detta är farten min kondition tillåter om jag ska kunan springa hela vägen. Ibland springer jag långsammare än jag skul
Quote from Galderma Fritidsförening on 20 July 2007, 15:10hmm, ok...får börja tänka på å springa låååångsammare då 😛 så får vi se hur det går 🙂
hmm, ok...får börja tänka på å springa låååångsammare då 😛 så får vi se hur det går 🙂
Quote from Funbeat user on 20 July 2007, 17:49Jepp, lycka till!!! (t+)
Din hastighet är ändå ganska bra och att du ändå orkar springa 5 km. Bara du vänjer dig vid lägre hastighet komemr du nog att kunna springa längre (långt). Fart och uthållighet är två olika saker och båda måste tränas, har jag l
Jepp, lycka till!!! (t+)
Din hastighet är ändå ganska bra och att du ändå orkar springa 5 km. Bara du vänjer dig vid lägre hastighet komemr du nog att kunna springa längre (långt). Fart och uthållighet är två olika saker och båda måste tränas, har jag l
Quote from Håkan Öhling on 20 July 2007, 21:07Rebecca, du måste inte springa långsammare. Kan du springa 5 km i den farten utan att bli helt slut så öka istället distansen långsamt. Ex när du kommer i mål vänd direkt och spring 250m tillbaka (=1 min 15 sek) o sen till mål igen. När du gjort det ett p
Rebecca, du måste inte springa långsammare. Kan du springa 5 km i den farten utan att bli helt slut så öka istället distansen långsamt. Ex när du kommer i mål vänd direkt och spring 250m tillbaka (=1 min 15 sek) o sen till mål igen. När du gjort det ett p
Quote from Michael Lembke on 21 July 2007, 06:56Ahh... jädra skit alltså. Det verkar nästan som om jag måste krypa till korset och erkänna att det verkar funka att springa låååångsamt.
I går sprang jag efter pulsmätaren med inställt intervall mellan 130 och 150 och det blev verkligen småjoggning för a
Ahh... jädra skit alltså. Det verkar nästan som om jag måste krypa till korset och erkänna att det verkar funka att springa låååångsamt.
I går sprang jag efter pulsmätaren med inställt intervall mellan 130 och 150 och det blev verkligen småjoggning för a
Quote from Bjarne Lewin on 21 July 2007, 16:24Grattis Tommy! Vad kul!
Grattis Tommy! Vad kul!