Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelJobb 8-17 + mat + träning - hur g …
You need to log in to create posts and topics.

Torsdagar kör jag träning med Hofvet med start 18:15, transport dit cirka 30-45 minuter. Runt 15:30-16:00 äter jag middag (äter vanlig lunch vid 11:45). Gjorde en enkät vid en träning förra året, ungefär hälften hade ätit rejält mellanmål innan - syftet v

Håller med Raymond. Mitt problem är bara att träningen nästan alltid är på väg hem från jobbet. Därför står alltid ett paket havregryn vid mitt skrivbord på jobbet 😉 Eventuella russin äter jag upp men socker kan man sno vid kaffe-automaten (tar sockerbit

Men varför bara ett äpple som mellanmål? Det ger ju pyttelite energi. En macka, yoghurt, mer frukt, musli eller liknande låter bättre för nån som ska träna direkt efter jobbet.

Två påsar nappar, en sur o en lakrits räcker ca 2 mil.

Hmmm, låter lite att dom ska räcka så kort, är det inte mer energi i napparna?

Edit: Eller är det så att du inte hinner äta upp dom fortare? =)

Du vet ju inte hur fort jag cyklar! Till en så kort sträcka räcker det med lite socker, ska man ut längre får man ladda med något sundare mat. Råggröt med en rejäl klick smör t ex.

Jag har ungefär samma problem som Thorbjörn, förutom att jag åker hem och sen direkt ut och tränar. Ska jag äta middag direkt och sedan vänta på att cykla så kommer inte jag iväg förens 19-20 och det är för sent tycker jag om man ska cykla en längre sträc

Bars...fan vad trött jag är på dem...men jag börjar knapra direkt! Speciellt eftersom jag sällan hinner äta innan kvällsträningen...

Tycker det är så oförskämt dyrt med bars så jag ska nog testa havregrynsmixen.

"en näve havregryn ger en härlig mättnad till nudlarna"

(gammal studentkorridorsvisdom)