Quote from Guest on 22 August 2010, 16:01ja vet inte vad ja skall välja när ja reggar om det skall vara jogging eller löpning osv..vad är skildnad på dom 2?? löpning teräng o så förstår ja men inte bara löpning o jogging
ja vet inte vad ja skall välja när ja reggar om det skall vara jogging eller löpning osv..vad är skildnad på dom 2?? löpning teräng o så förstår ja men inte bara löpning o jogging
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:11Enligt många här på funbeat (från tidigare diskussioner) så handlar det bara om hastigheten du håller. Ett förslag på gräns tycks vara att allt snabbare än 6 min/km är löpning och allt långsammare är jogging.
I verkligheten är det dock (som alltid!) helt
Enligt många här på funbeat (från tidigare diskussioner) så handlar det bara om hastigheten du håller. Ett förslag på gräns tycks vara att allt snabbare än 6 min/km är löpning och allt långsammare är jogging.
I verkligheten är det dock (som alltid!) helt
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:11Bestäm själv. Var går skillnaden för dig? och vill du skilja på det?
Bestäm själv. Var går skillnaden för dig? och vill du skilja på det?
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:16jogging då är man ju inte med på toplistan det var så ja såg att det e någon skildnad på det 🙂 men ä rju under 6 km så då får ja regga löpning nu då 😛
jogging då är man ju inte med på toplistan det var så ja såg att det e någon skildnad på det 🙂 men ä rju under 6 km så då får ja regga löpning nu då 😛
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:18Håller med Lingling!
Om du känner att du varit ute på en löprunda; regga löpning. Tycker du att du joggat din runda så regga du jogging.För _mig_ handlar det om ansträngningsgrad. Har jag varit ute på en runda i komforttempo så har jag joggat, känner ja
Håller med Lingling!
Om du känner att du varit ute på en löprunda; regga löpning. Tycker du att du joggat din runda så regga du jogging.
För _mig_ handlar det om ansträngningsgrad. Har jag varit ute på en runda i komforttempo så har jag joggat, känner ja
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:25Enligt SAOL är jogging en typ av löpning, mer specifikt långsam sådan. Kändes det behagligt sävligt kan jogging vara en lämplig rubrik, om du nu tycker att "löpning" blir för omfattande.
Enligt SAOL är jogging en typ av löpning, mer specifikt långsam sådan. Kändes det behagligt sävligt kan jogging vara en lämplig rubrik, om du nu tycker att "löpning" blir för omfattande.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 16:55Skriv det på löpning!
Det är ändå ingen som har samma beskrivning av jogging och löpning.
När jag springer långpass på 30km något långsammare än 6 min/km, skulle jag då inte få sätta upp det på kategorin "löpning-långpass"? Visst gör jag det.
Skriv det på löpning!
Det är ändå ingen som har samma beskrivning av jogging och löpning.
När jag springer långpass på 30km något långsammare än 6 min/km, skulle jag då inte få sätta upp det på kategorin "löpning-långpass"? Visst gör jag det.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 17:09Ett tips är att om man vill kunna skilja löpning åt från jogging i tabeller, summeringar etc så rapportera dem under det ena resp det andra. Om man istället vill kunna se totalen sträcka oavsett om man löpt eller joggat den så rapportera allt under löpnin
Ett tips är att om man vill kunna skilja löpning åt från jogging i tabeller, summeringar etc så rapportera dem under det ena resp det andra. Om man istället vill kunna se totalen sträcka oavsett om man löpt eller joggat den så rapportera allt under löpnin
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 17:38Jag reggar allt under löpning. Som alla andra säger, om du av någon anledning vill särskilja lugna och mer intensiva pass kan man regga dem olika. Annars är det bara att välja det som känns bäst för dig själv.
Jag reggar allt under löpning. Som alla andra säger, om du av någon anledning vill särskilja lugna och mer intensiva pass kan man regga dem olika. Annars är det bara att välja det som känns bäst för dig själv.
Quote from Elias Engqvist on 22 August 2010, 18:13Om jag kommer ihåg diskussionerna rätt (i alla fall som jag tycker 🙂 ) så är jogging långsam löpning så som resp person tycker. Dvs vissa snabblöpare kan tycka att 5min/km är jogg medan andra tycker att 7 min/km är jogg.
Om jag kommer ihåg diskussionerna rätt (i alla fall som jag tycker 🙂 ) så är jogging långsam löpning så som resp person tycker. Dvs vissa snabblöpare kan tycka att 5min/km är jogg medan andra tycker att 7 min/km är jogg.