Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 17:18Håller med Markus. När du är så ny inom löpträning så är all träning jättebra - kör på som du tycker känns kul. Det där med att träna både högpuls-pass och långa lågpuls-pass kan du fundera över om nåt år eller så.
Jag tror många nya inom jogging luras a
Håller med Markus. När du är så ny inom löpträning så är all träning jättebra - kör på som du tycker känns kul. Det där med att träna både högpuls-pass och långa lågpuls-pass kan du fundera över om nåt år eller så.
Jag tror många nya inom jogging luras a
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 17:36Varför är det bättre?
Varför är det bättre?
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 18:17Därför att den träningen är roligare. Och träning ska vara roligt. Annars är det risk att den inte blir av.
Därför att den träningen är roligare. Och träning ska vara roligt. Annars är det risk att den inte blir av.
Quote from Elias Engqvist on 15 October 2009, 18:19Man har olika mål för träningen...
Man har olika mål för träningen...
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 18:27Det gäller att gilla skadeavbrotten.
Det gäller att gilla skadeavbrotten.
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 18:31Lucas Lilja 2009-10-14 16:28
"Springer jag så långsamt att min puls håller sig inom gränsvärdena så går det så långsamt att jag blir uttråkad. Tror inte det ger ngt."Det tycker jag räcker för att rekommendera honom att fortsätta springa med en ansträng
Lucas Lilja 2009-10-14 16:28
"Springer jag så långsamt att min puls håller sig inom gränsvärdena så går det så långsamt att jag blir uttråkad. Tror inte det ger ngt."
Det tycker jag räcker för att rekommendera honom att fortsätta springa med en ansträng
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 18:34Nej, det känner du till?
Nej, det känner du till?
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 18:53Som ny löpare är bättre fettförbränning sällan så primärt. Särskilt inte för att göra löpningen roligare. Man behöver öka hjärtats slagvolym, öka muskelstyrkan i delar av benen, öva in en effektiv o ekonomisk löpteknik för farter man tidigare aldrig rört
Som ny löpare är bättre fettförbränning sällan så primärt. Särskilt inte för att göra löpningen roligare. Man behöver öka hjärtats slagvolym, öka muskelstyrkan i delar av benen, öva in en effektiv o ekonomisk löpteknik för farter man tidigare aldrig rört
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 19:07Anders: Du får gärna utveckla skillnaderna beträffande hur joggare resp erfarna löpare kan öka farten.
Anders: Du får gärna utveckla skillnaderna beträffande hur joggare resp erfarna löpare kan öka farten.
Quote from Elias Engqvist on 15 October 2009, 19:12Jag tycker att man ser alldeles för många som försöker slå pers varje gång dom är ute o springer - sen tröttnar dom. Det är inte smart träning!
Det finns också dom som börjar träna efter stillasittande som springer så fort dom orkar längre och längre til
Jag tycker att man ser alldeles för många som försöker slå pers varje gång dom är ute o springer - sen tröttnar dom. Det är inte smart träning!
Det finns också dom som börjar träna efter stillasittande som springer så fort dom orkar längre och längre til