Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJoggning med hög puls
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Markus. När du är så ny inom löpträning så är all träning jättebra - kör på som du tycker känns kul. Det där med att träna både högpuls-pass och långa lågpuls-pass kan du fundera över om nåt år eller så.

Jag tror många nya inom jogging luras a

Varför är det bättre?

Därför att den träningen är roligare. Och träning ska vara roligt. Annars är det risk att den inte blir av.

Man har olika mål för träningen...

Det gäller att gilla skadeavbrotten.

Lucas Lilja 2009-10-14 16:28
"Springer jag så långsamt att min puls håller sig inom gränsvärdena så går det så långsamt att jag blir uttråkad. Tror inte det ger ngt."

Det tycker jag räcker för att rekommendera honom att fortsätta springa med en ansträng

Nej, det känner du till?

Som ny löpare är bättre fettförbränning sällan så primärt. Särskilt inte för att göra löpningen roligare. Man behöver öka hjärtats slagvolym, öka muskelstyrkan i delar av benen, öva in en effektiv o ekonomisk löpteknik för farter man tidigare aldrig rört

Anders: Du får gärna utveckla skillnaderna beträffande hur joggare resp erfarna löpare kan öka farten.

Jag tycker att man ser alldeles för många som försöker slå pers varje gång dom är ute o springer - sen tröttnar dom. Det är inte smart träning!

Det finns också dom som börjar träna efter stillasittande som springer så fort dom orkar längre och längre til