Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJoggning med hög puls
You need to log in to create posts and topics.

Men Christer, har du noterat vad Lucas tycker om olika tempon, eller ska jag behöva citera en andra gång? Din uppfattning att "risken är störst att tröttna om man springer fort" gäller knappast Lucas - som denna diskussion väl ändå handlar om. I detta fal

Jag har uppfattat vad både han o du skriver. Uppfattade du att jag skrev rätt så generellt? Om man bara vill ha roligt kan man göra en massa dumheter!

Massa dumheter? Vad pratar du om nu? Kommer du med fler "generella" saker kanske, för här i diskussionen har det väl inte pratats om att göra nåt dumt? 🙂 Jo, föresten, att springa långsamt har rekommenderats, trots att Lucas tyckte det var tråkigt, det

Bättre att springa fort, bli gnällig och ha träningsuppehåll.

Ok, Miss F
För att under längre tid (mer än några minuter iaf) kunna springa lite fortare än lugnt joggingtempo, behöver man dels skaffa sig ett nåtsånär effektivt löpsteg och dels ett hjärta som kan pumpa ut en hel del blod.

Hjärtat är en muskel som al

Är inte joggare de som blir omkörda av gångare?

Ok ok. bör och inte ska. Och alla ska naturligtvis göra som man vill. Men varför då fråga om råd? Bara för att bli bekräftad?
Jag trodde att jag fick svara vad jag tycker är vettig träning.

Din metod har tydligen funkat för dig - men vet du om du inte

Fast nu låter det till hälften som att vi är överens... 🙂 Fast bara till hälften. Du skriver ovan BÅDE att "alla ska naturligtvis göra som man vill", och sen har du idéer på vad som är vettig träning. Här måste du väl ändå välja det ena eller det andra.

Anders: Tack för ditt långa och uttömmande svar.

"Bättre att springa fort, bli gnällig och ha träningsuppehåll."
David - gå och sätt dig i roddmaskinen!

Markus:
JAG tycker och tror att det är bättre att han varierar sin träning. Det tror jag är det bästa för det stora flertalet.

Lucas liksom alla andra är naturligtvis fria att göra som dom vill!